HERFSTMODE 2013

De wollen truien, beenwarmers en UGG's liggen nog in een grote doos op de bodem van mijn kledingkast, het kwik stijgt met de dag en ik ben nog niet eens op vakantie geweest, maar toch zijn al heel wat modehuizen en merken ons de herfst- en wintercollectie van 2013 voor. Sterker nog, de zomercollectie van 2014 staat al klaar! Over plannen gesproken... En ook ik werd nieuwsgierig naar de nieuwe modetrends voor aankomende herfst 2013 en heb dat voor jullie even op een rijtje gezet. 


Allereerst de kleuren. Aankomende herfst staan de kleuren kobalt, oker, paars en goud in de spotlights. Kobalt en paars voor degenen met een lichte of bleke huidskleur en blauw of grijze ogen. Voor de fashionista's met een wat getinte of donkere en bruin of zwarte ogen - waaronder ik - zijn de kleuren goud en oker uitermate geschikt. Wat mij betreft mooie warme kleuren en prima geschikt voor de herfst.

Bloemen! Deze zomer zijn bloemen hét motief, maar ook aankomende herfst. Alhoewel ik niet zo van de prints ben, laat staan een bloemenmotief, moet ik zeggen dat deze trend nog best wel fashionable en draagbaar kan zijn zolang het simpel blijft. Mijn laatste aankoop van de H&M  was toevallig een schattig vestje met een zwart-witte bloemenmotief! Zo zie je maar, dat we onbewust mee worden gesleurd met de trends.

Beeld

Als we de laatste fashionshows van Dior mogen geloven, worden de hakken met een ronde top aankomende herfst vervangen door de punt. Ook de studs zijn nog lang niet passé! Studs op schoenen, lederen jasjes, armbandjes enzovoorts. Volgens Isabel Marant zal deze trend de komende maanden zich blijven voortzetten. 

Dan nu de jassen! Vorige herfst doken de legergroene, houtje-touwtje en dubbele knopen jassen op. Deze herfst gaat het niet per se om de knopen of de ritsen. Zolang de jas oversized is (ofwel de ronde schouders die van achteren lichtjes bol aflopen), zit je goed. Eerlijk gezegd ben ik niet zo enthousiast wat betreft deze trend, maar wie weet voor anderen een leuke toevoeging voor hun garderobe!

Kant! De kanten jurkjes zijn al een tijdje prominent in fashion world aanwezig, maar zijn ook bij de koudere temperaturen niet weg te denken. 

Beeld
Dan hebben we ook nog Yves Saint Laurent die in zijn laatste fashionshow de babydoll-uitstraling van de jaren '90 op de runway rockte. Hierbij moet je denken aan geruite oversized bloesjes, stoere boots met of zonder studs gecombineerd met simpele jurkjes. Ook de comeback van de Seattle sound is niet te missen aankomende herfst en winter. Denk hierbij aan de grunge look op z'n max: netkousen, legerboots en ripped jeans. Ik heb altijd al een zwak gehad voor reversed fashionlooks dus ook deze vallen bij mij automatisch in de smaak.

Tot slot, zijn de lederen items ook helemaal hot deze herfst en winter. Of dit nou een jack, legging, top of armbandje betreft, met leer zit je komende najaar helemaal goed!

Wat vind jij van de herfsttrends 2013?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten