REVIEW | CATRICE MADE TO STAY HIGHLIGHTER PEN



Een ooglook is geen complete ooglook zonder een mooie highlighter in de inner corners en/of net onder de wenkbrauwen. Ogen lijken groter en meer 'open,' oogschaduw krijgt meer diepte en glans. Vandaag de dag hebben we een groot aanbod aan highlighters, sommige duur en andere wat goedkoper. Budgetmerk Catrice bracht dit jaar de Made to Stay Highlighter Pen uit. In deze review vertel ik jullie wat meer over deze budgetproof highlighter!


Was het in 2012 helemaal 'nieuw' in beautyland om de binnenhoeken van de ogen te highlighten, is het anno 2013 helemaal hot om de onderste waterlijn met een highlighter te kleuren. Afgelopen zomer was ik daarom op zoek gegaan naar de pérfecte highlighter pen. Maar het mocht niet baten, waar ik ook keek, alleen spierwitte oogpotloden kwam ik tegemoet en daar was ik nou nét niet naar op zoek. Nee, ik was op zoek naar een 'gebroken,' bijna crèmekleurige potlood die mijn ogen groter moesten laten lijken. Ik had de hoop bijna opgegeven totdat ik de Made to Stay Highlighter Pen van Catrice vond. De kleur klopte helemaal, maar was deze budgetproof pen wel daadwerkelijk wat ik zocht?


Swatch
Hieronder zien jullie een swatch van de highlighter pen. Het pigment is super goed en creamy. Zelfs na hard wrijven gaat het pigment niet van de huid af (lees: wel met make-up remover hoor ;)). Daarentegen moet je wel oppassen om niet te veel lagen over elkaar heen te smeren, want dan brokkelt de highlighter gedurende de dag langzaam af. En dat willen we natuurlijk niet hebben. 

Minpuntjes 
Het aanbrengen van de highlighter op mijn waterlijn is echter wel één grote no go. Het pigment is blijkbaar niet 'sterk' of te dik genoeg om op de waterlijn te dragen. Wel jammer, want in de eerste instantie had ik de pen daarvoor gekocht. Maar onder de wenkbrauwen en in de ooghoeken is de pen goed te gebruiken. Ook eventueel als oogschaduw. Breng wat op het beweegbare deel van je oog aan en blend het met een blending kwast of met je vingers. 

Ik heb ook nog wat andere kleine minpuntjes ondervonden. Allereerst de dikte. De pen is namelijk best wel dik en heeft een stompe punt. Jammer, want hierdoor kon ik niet echt nauwkeurig te werk gaan. Bovendien vind ik hier en daar wat shimmers geen probleem, maar het pigment is voor mij wel iets té shiny. Misschien voor anderen geen probleem, maar voor mij dus iets té. 

Kortom...
De Catrice Made To Stay Highlighter Pen is dus goed bruikbaar als highlighter voor net onder de wenkbrauwen om de ogen te 'liften' of voor in de binnenhoeken van de ogen om de ogen optisch groter te laten lijken. De pen is op de waterlijn helaas niet goed genoeg. Vooral als je van shimmers houdt, raad ik je deze pen aan! 

Liefs,
Siham

2 opmerkingen:

  1. Ziet er leuk uit ! Ik volg je ! Volg je terug ?
    www.lifeofnessah.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen