REVIEW | GARNIER PURE ACTIVE 3 IN 1


Een goede gezichtsreiniger is de belangrijkste basis van iedere look. Daarom ben ik op zoek gegaan naar dé ideale gezichtsreiniger. De komende paar weken zal ik proberen zoveel mogelijk gezichtsreinigers te reviewen. En zo is het vandaag de beurt aan de Garnier Pure Active 3 in 1 ! Lees je mee?


Het product
Lichte, frisse kleuren komen je tegemoet bij het zien van de Garnier Pure Active. Direct krijg je als het ware zin om je gezicht te reinigen met dit product. Een spetterende watergolf op de achtergrond met een kort maar krachtige productomschrijving. In een soort cirkeldiagram worden de drie functies van het product helder weergegeven: reiniging, scrub en masker. Wat mij betreft een heerlijk fris uiterlijk met een duidelijke productomschrijving aan de voorzijde!

Bestanddelen
Aan de voorzijde van de tube staat expliciet aangegeven dat het product salicylzuur bevat. Salicylzuur bevordert de opname van het product door de huidcellen. De overige bestanddelen:




Wat belooft het product?
Op de achterzijde van het product worden de drie functies van het product kort uitgelegd. Het idee is dat het goedje als reiniging, scrub én masker gebruikt kan worden. Het product zou namelijk verrijkt zijn met zink, wat de onzuiverheden intens zou moeten verwijderen. Als scrub bevat het pruimsteen om dode huidcellen te verwijderen en de poriën te ontstoppen. En tot slot, is het verrijkt met witte klei, waardoor de huid minder zou moeten glimmen. 
De Garnier Pure Active is op alle drie de terreinen getest en constateert de volgende feiten:

  • Reiniging: verwijdert overtollige talg bij 89%
  • Scrub: zuivert de poriën bij 88%
  • Masker: egaliseert de teint 91%

Textuur en geur
De gezichtsreiniger bestaat uit een witte, klei-achtige, vrij dikke crème met hele fijne blauwe korreltjes. Het heeft het 'stevige' van een gezichtsmasker, het grove van een scrub, maar tegelijkertijd ook het frisse en 'lichte' van een gezichtsreiniger. En verder is de crème vrij neutraal van geur, maar dat vind ik juist fijn! ;)




Gebruik
Je kunt de Garnier Pure Active dus op drie verschillende manieren gebruiken. 1. Als reiniger breng je het dagelijks aan op een vochtig gezicht en masseer je het licht in. 2. Als scrub masseer je het met ronddraaiende bewegingen met de nadruk op de T-zone (voorhoofd, neus en kin). 3. Als masker breng je het 2 tot 3 keer per week aan op een droog gezicht en laat je het ongeveer 3 minuten intrekken. 

Mening
Ik heb de afgelopen vier weken de Garnier Pure Active 3 in 1 élke dag gebruikt als gezichtsreiniger en ook minstens één keer per week als gezichtsmasker. Na het afspoelen van de crème voelt mijn huid super zacht en silky aan. Ook is het een vrij duurzaam product, want na vier weken is nog niet eens de helft op. Voordat ik de gezichtsreiniger voor het eerst had gebruikt, was ik nog best sceptisch. Ik dacht dat het product, juist omdat het een 3 in 1 crème is, naar niets toe zou leiden. Integendeel! Ik vind het een fijn product die de huid volledig reinigt en egaliseert op een vrij gemakkelijke en snelle manier!

Liefs,
Siham

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen