REVIEW | MAX FACTOR CLUMP DEFY



Rimel, ripsiväri, maskara, convallis... oftewel mascara! Tegenwoordig kennen we wel honderdduizend verschillende soorten mascara. Grote, kleine, dikke, dunne, beweegbare borstels. Zwarte, bruine, paarse, blauwe mascara. Je kunt het dus zo gek niet bedenken. Maar waaraan voldoet nou dé perfecte mascara? Daar kunnen we maar op één manier achterkomen: reviewen! En dit keer is het de beurt aan de Max Factor Clump Defy mascara!


Het product
Een donkerpaars flesje met een donkerblauwe 'wimperrand' aan de zijkant. Classy, simpel en chic. De normale variant (lees: dit is de waterproof variant) bestaat uit een zilveren 'wimperrand' aan de zijkant. Handig, want zo kun je ze gemakkelijk van elkaar onderscheiden.


Wat belooft het product?
De mascara belooft de wimpers te verlengen, voller te maken en perfect van elkaar te separeren. Ook zou het klontjes vrij moeten zijn (vandaar ook de naam van de mascara). Zo omschreven klinkt het als dé ideale mascara... maar is dat het wel?

Eerste indruk


Toen ik het flesje opendraaide had ik eigenlijk best hoge verwachtingen. Max Factor staat er namelijk om bekend goede mascara's voort te brengen, maar geldt dit ook voor de Clump Defy? Op het eerste gezicht: een dikke JA! De borstel komt niet stroperig uit het flesje. Bovendien zijn de haartjes van de borstel minuscuul klein en loopt het borsteltje gebogen af. Tevens is het borsteltje licht beweegbaar. Ook viel me op dat er niet te veel product op de haartjes zat. Gewoon precies de juiste hoeveelheid. Zo heb ik in het verleden mascara's gehad die zoveel product op het borsteltje hadden, dat je er gewoonweg niets mee aan kon. 


Wimpers
Hieronder zie je mijn wimpers zonder mascara (bovenste) en met de Clump Defy (onderste twee):






Conclusie 
Zoals jullie op de foto's hierboven kunnen zien separeert Clump Defy m'n wimpers per-fect! Ook geeft het extra volume en thickness aan mijn wimpers. En niet te vergeten hoe meer 'open' mijn ogen lijken! De mascara is inderdaad ook niet klonterig of stroperig. Wat mij betreft een super goede mascara, die ik jullie zeker adviseer! De Max Factor Clump Defy is voor 14,99 euro verkrijgbaar bij de drogisterijen.

Liefs,
Siham

Geen opmerkingen:

Een reactie posten