FILMS & SERIES | 6 JAAR GOSSIP GIRL

Bron
'Spotted at Grand Central, bags in hand: Serena van der Woodsen...' Met deze zin begon mijn gossip girl 'avontuur' zes jaar geleden. Na al die jaren een trouwe GG fan te zijn geweest, moest ik toch wel een traantje laten zo na de allerlaatste aflevering... Wat was ik toch inmiddels gehecht geraakt aan m'n trouwe buddies Serena, Blair, Chuck, Dan en natuurlijk NATE (<3) ! Deze blogpost staat dan ook in het teken van Gossip Girl om deze zes mooie jaren af te sluiten! ;-) Lees je mee?


Hoe? Wanneer? Wat? Waarom?
Hoe mijn Gossip Girl-obsessie is begonnen? Eén woord: m'n zus. Zes jaar geleden vroeg zij mij of ik mee wilde kijken met deze toentertijd gloednieuwe serie en vol enthousiasme stemde ik in. En na de eerste aflevering was ik dan ook meteen in love. Misschien even handig om uit te leggen waar de serie überhaupt overgaat... Gossip Girl gaat over een aantal rijke tieners die in de Upper East Side van New York City wonen. En met rijke tieners, bedoel ik echt een elite groep tieners. Jassen kopen met minimaal drie nullen op het prijskaartje is voor hen de normaalste zaak van de wereld. Kostschool? Helikopters? Privé jets? Debutantenbal? Met de limousine naar school? Niets bijzonders, joh! Maar er is meer... Gossip Girl speelt namelijk ook een belangrijke rol in het verhaal, een website die elk schandaal in NYC weet te achterhalen en vervolgens online te posten met beeldmateriaal en al. Daarbij speelt de personage Dan Humphrey uit Brooklyn, die in tegenstelling tot de andere personages geen rijke komaf heeft, ook een prominente rol in het verhaal. Rijkdom, status, roem, nalatenschap, liefde, schandalen, bedrog, schuld en onschuld, dat zijn de keywords om Gossip Girl te omschrijven.

Personages 
Niet alleen de scriptschrijvers wisten de serie super succesvol te maken, maar ook de personages. De attitude van Blair Waldorf, het lachje van Serena, Nate's charme en zo kan ik nog eeuwig door blijven kletsen! Waar het op neerkomt: TOP acteurs! Hieronder bespreek ik drie van m'n favoriete personages (eigenlijk vind ik ze allemaal super, maar anders wordt dit artikel toch echt ellenlang haha).

1. Serena van der Woodsen


Bron

























Gouden lokken, helderblauwe ogen en een wáánzinnige kledingstijl. Elke aflevering was ik weer benieuwd hoe Serena er nu weer uit zou gaan zien. Hoe doet ze dat toch?! Flawless! Natuurlijk spelen de stylists hierbij ook een rol, maar hé het is Blake Lively die het draagt. In een artikel las ik dat de stylists hun best deden om de outfits van Serena 'effortless' eruit te laten zien, alsof zij zomaar iets uit haar kledingkast had gehaald, maar zodanig dat het er toch geweldig en perfect uitzag.

2. Blair Waldorf


Bron

























Ladies and gentlemen I present you... Queen B (en op de foto zien jullie ook Dan Humphrey!). Blair Waldorf, een dochter van modeontwerpster Eleanor Waldorf, een meisje dat het liefst met stijlicoon Audrey Hepburn zou willen ruilen en een vrouw met class en charme! Serieus, zonder Blair zou de fashionworld anno 2013 niet hetzelfde zijn geweest, was ík niet hetzelfde geweest. Als er één dame is die ongeacht wat ze draagt, er ongelooflijk fan-tas-tisch uitziet, is het wel Blair Waldorf a.k.a. Leighton Meester. Een bepaalde, eigenlijk onbeschrijfelijke flair draagt deze dame. Na de eerste paar afleveringen van GG, verschenen er zelfs massaal blogs, facebookpagina's, websites en dergelijke op het internet, die puur en alleen in het teken stonden van Blair Waldorf's kledingsstijl, kapsels, make-up en zelfs typische uitspraken.

3. Nate Archibald 


Bron











           










NATE ARCHIBALD....! Een moment stilte a.u.b. voor deze helderblauwe ogen! Messy hair, navy-achtige kledingsstijl en natuurlijk z'n Archibald charme! Misschien wel dé grote reden waarom ik Gossip Girl al die jaren heb gevolgd haha.. Chace Crawford, jullie kennen hem vast wel van andere films.  Ondanks dat Nate ook van rijke komaf is, is het toch lastig voor hem om te overleven in de elite wereld. Zo raakt zijn vader al zijn geld kwijt en wordt hij aantal malen keihard bedrogen. Toch weet hij zichzelf te redden en richt hij zelfs z'n eigen tijdschrift/website op, genaamd The Spectator, met als doel zijn allergrootste vijand te verslaan: de enige echte Gossip Girl!

Wat mij het meest aantrok aan de serie, was het feit dat het niet bomvol stond van de clichés. Het begin van de seriereeks speelt grotendeels af op de middelbare school, maar het gaat dan niet zoals in de meeste Amerikaanse films over cheerleading, homecoming of football. Daarbij vond ik het ook geweldig om de personages zo in de loop der jaren te zien groeien en ontwikkelen. Middelbare school, graduation, universiteit, werken, trouwen, kinderen krijgen... alles komt in de 122 afleveringen aan bod!

Zoals jullie onderhand van mij weten, ben ik een beauty- en fashionaddict en met Gossip Girl kwam daar een schepje bovenop! De grootste fashiondesigners en winkelketens in NYC, Parijs, Milaan en Rome passeerden de revue! Van Prada tot Tiffany & Co... Tijdens het kijken van de reeks afleveringen kreeg ik werkelijk waar spontaan de neigingen om naar de winkels te hollen! En de walk-in-closet van Blair... waanzinnig! Om jullie een idee te geven, heb ik hieronder een aantal afbeeldingen op een rij gezet:

1. Vlinders op de muur in Serena's kamer

Bron

















Dit vond ik zo'n mooi detail, alsof de vlinders elk moment konden wegvliegen.


2. PRADA MARFA 1837 MI schilderij

Bron


















3. Tiffany & Co pre-bruiloftstaart Blair Waldorf

Bron















Dit wordt gewoon mijn taart voor mijn 18e verjaardag... love it!


4. Vera Wang trouwjurk van Blair Waldorf


Bron

























Prachtig! Bovendien speelde Vera Wang zelf in deze aflevering een gastrol!


5. Winkelende Blair en Serena 

Bron

























Serena's outfit op deze afbeelding is gewoon per-fect!

En eigenlijk kan ik nu nog een paar uur, dagen en misschien zelfs weken door blijven kletsen over Gossip Girl. Ik heb werkelijk genoten van alle afleveringen. De DVD-boxen zijn nu zowat overal verkrijgbaar, dus mocht je nieuwsgierig zijn geworden naar deze Upper East Siders, ga dan vooral kijken! En wat mij betreft is m'n Gossip Girl avontuur nog lang niet afgelopen, ik zie mezelf de komende paar maanden nog een aantal afleveringen opnieuw kijken haha... en voor de rest hoop ik Blake, Leighton, Chace en de overige acteurs in andere top films tegen te komen! 

Voor nu.... 'you know you love me, xoxo Gossip Girl'

2 opmerkingen:

  1. Misschien moet ik ook maar eens gossip girl gaan kijken ;$
    Leuk geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen