UPDATE #2 | JANUARI

ARGH. Ik voel me schuldig!!! Arme Moda Fortuna ruim een week of twee (of misschien zelfs meer?) verwaarloosd. Sorry, maar die stomme examens stonden in de weg. Stonden? Nee, sorry: staan! Want ik heb pas drie toetsen achter de rug en nog een lange weg te gaan. Maar ik moest even bloggen, gewoon heel eventjes tussen het leren door... Mijn handen jeuken! En wat moet ik jullie nog veel vertellen...! Update Januari #1, here we come! Lees je mee?


HARDLOPEN. Jongens, ik heb een week terug mijn eerste k'tjes van 2014 gerend! Ja, ja ik ben weer volop begonnen. 'K ben maar rustig begonnen (namelijk 8k), want ik wilde mezelf niet al te veel belasten zo de eerste keer. Hoe het was? Z.W.A.A.R. en dat is misschien zelfs een understatement! Het ging namelijk zo... Ik was hard aan het leren, totdat op een gegeven moment de prachtige roodgele gloed van de zon op mijn schrift viel. Je weet wel, het was zo'n perfecte hardloop-weer dag. Mijn hart wilde dolgraag rennen, maar mijn verstand zei dat ik beter kon gaan leren. Zucht, ik ging weer verder. 10 minuten later. Ik keek weer om naar mijn raam en ik kon het niet laten. In een reflex sloot ik mijn boeken dicht en holde (bijna sprintte) naar beneden om mijn zus te vragen of ze zin had om te gaan hardlopen. Waarop zei 'Nu?' antwoordde, het was inmiddels namiddag. 'Ja, ik ga omkleden.' En ik draaide me om voordat ze zich kon bedenken. Daar gingen we dan. Keurig gestrekt en gerekt en super gemotiveerd. Lachend en genietend begonnen we de eerste meters te lopen. 'Valt best mee hè!' dachten we eerst. NOT. Na een kilometer of twee voelde ik het in mijn benen. Mijn benen voelden als van lood en ik begon steeds zwaarder en onregelmatiger te ademen. Het was zo koud buiten, waardoor mijn handen en mijn neus zowat bevroren waren en daardoor het ademhalen via m'n neus zeer lastig ging. Kortom, één grote drama en niet zoals het vorig jaar ging. Ik ben sinds september gestopt met rennen en dat voelde ik echt. Maar na 4k nam ik even mijn rust en probeerde ik mijn ademhaling op goede gang te brengen. Ik vermande mezelf en sleepte mezelf de overige 4k door. Dat ging veel beter dan de eerste paar kilometers. Het laatste stukje zweerde ik bijna bij alles wat ik lief heb dat ik NOOIT meer zou gaan hardlopen, maar eenmaal thuis was ik zo vol met energie. En na een heerlijke, uitgebreide douche te hebben genomen, was ik weer vastberaden om de komende weken elke zondag 8k te rennen. Mijn doel? Deelnemen aan de marathon in mei! ;) 

Ik zal de volgende keer een artikel posten over tips en tricks betreft hardlopen! 


JOHN GREEN. JAA! 'The fault in our stars' van John Green is binnen! Een tijdje terug had ik hem bij bol.com besteld. Ik ben nog niet begonnen met lezen i.v.m. toetsweek-drama, maar zodra de examens achter de rug zijn, ga ik zeker eraan beginnen. Bovendien las ik ook op internet dat de film in zomer 2014 in de bioscoop komt. Ik heb het boek nog geeneens gelezen, maar wát kijk ik daarnaar uit, zeg! 

MUZIEK. Tijdens het leren luister ik vaak naar muziek, ten minste dat viel me op. En op dit moment ben ik weg van 'I See Fire' van Ed Sheeran. Love it! Moet je zeker luisteren, prachtig gitaarspel! 

SCHOOL/LEVEN. Na de kerstvakantie is het niet beter geworden met het opstaan, ik 'verslaap' me nog steeds élke dag tot half 8. En het opmerkelijke is, ik kom niet te laat op school of iets dergelijks, maar ik moet gewoon alles in sneltreinvaart doen en dat is zo op de vroege ochtend natuurlijk niet leuk. Ik begin er zelfs een beetje aan te wennen, maar ik moet het mezelf echt gaan afleren haha. Verder was het gewoon druk druk druk en nog eens druk op school, maar ja dat is wel logisch zo met de toetsweek in zicht. De teller staat op 123 dagen, we zijn d'r bijna! 

MODA FORTUNA. Misschien valt het jullie ook op, maar laatste tijd verschijnen er wat minder 'review' artikelen op MF. Maar dat heeft dus met de drukte te maken, zulke artikelen kosten namelijk best veel tijd (het is wel leuk hoor, maar het duurt eventjes voordat ik het in elkaar heb gezet ;)). Daarentegen zijn mijn eigen geschreven artikelen veel sneller 'in elkaar te zetten.' Ik vind het ook een beetje 'droge' stof om artikelen te reviewen, maar juist leuker om over nieuwe dingen op het gebied van beauty, fashion e.d. te posten. En verder schrijfsels, updates en random dingen die ik op dat moment interessant vind. Dus vandaar de 'switch,' denk ik. ;)

Oké, nu ik dit zo over lees, klink ik echt als een enorme zeurpiet. Volgens mij heb ik het woord 'druk' onderhand tien keer laten vallen, haha. Sorry lieve lezers, als ik jullie als klaagmuur gebruik.;)  Even wat positieve feeling d'r in gooien. Mocht je nu ook examens, tentamens of gewoon druk op werk hebben: houd vol! Sla jezelf erdoorheen! Je kunt het! WIJ kunnen het! Mijn fav quote als het gaat om motivatie en doorzettingsvermogen: suffer the pain of discipline or suffer the pain of regret! En zo is het maar net! 


Liefs,
Siham

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen