UPDATE #4 | APRIL

Het wordt bijna een gewoonte. Op één dag een invasie aan artikelen op Moda Fortuna, om vervolgens weken niets meer van me te laten horen. Klinkt een beetje cheesy, maar SORRRY!! Examens, examens en nog eens examens. Ik word wakker met stress, ga slapen met stress en kan niet meer helder nadenken. En het ergste is - misschien klinkt dit een beetje raar - ik heb geen examenstress of examenvrees (AFKLOPPEN!). Integendeel, ik héb stress omdat ik geen stress hebt!! Argh, elke keer als ik aan het leren ben, ben ik té rustig en té relaxed, maar dan realiseer ik me dat er ZOVEEL van afhangt en spreek ik mezelf streng toe: HEB NOU 'ES STRESS! Huh?? Je zult me nu vast voor gek verklaren, maar stress zorgt ervoor dat je meer en harder gaat leren. Dat je het uiterste uit jezelf haalt! Maar tegelijkertijd is het ook super belangrijk om zennnnnnnnnnnnnnnn te zijn! Snap je nu een beetje mijn dilemma??? Heluuuuup! Bloggen, bloggen, ik moet bloggen. Even van me afschrijven. Ik wil vakantie. Nog vier weken. Zonnnnnnn. Ik wil zon. Leren, leren en nog eens leren! Examenbundel hier, schriftjes daar en één grote boeken-rampen-belt in mijn kamer. Ik ratel. Sorry. ;-)


Het mag wel duidelijk zijn dat ik één grote stresskip ben. Ik stress omdat ik denk dat ik geen stress heb om vervolgens keihard te gaan stressen. Does that make any sense? De komende weken zijn zo raar eigenlijk. Ik mis mijn oud, vertrouwd en standaard leventje: wakker worden :| - school :| - pauze :) - school :| - pauze :D  - school :( - naar huis! :D - leren :| - bankhangen! :D - slapen! :D Nu we facultatieve lessen hebben op school en ik zo verschrikkelijk veel moet leren, ben ik gewoon de kluts kwijt. Het is allemaal zo snel gegaan. Ik kan me nog herinneren dat ik als een mega ukkepuk met grote ogen naar de eindexamenleerlingen keek en dat alles toen zo ver weg leek. Het is gewoon allemaal spannend en wennen, denk ik. De examens, die al je energie uitzuigen, de weken die daarop zullen volgen.... 'ben ik geslaagd of niet?' en om nog maar te zwijgen van een vervolgstudie: *slik*.

DUIMEN... dat ik mag slagen!
FEEST.... als het mag baten! 

Mijn god, wát ga ik GILLEN, SCHREEUWEN, JANKEN, LACHEN, ZINGEN, DANSEN, HUPPELEN, ROLLEN, RENNEN en nog meer GILLEN als ik geslaagd ben! Gillen, totdat ik geen woord meer kan uitbrengen! Lachen, totdat mijn kaak- en buikspieren het zullen begeven! Feesten, alsof het nooit meer morgen wordt! Feest! Feest! Feest!

maar als.... Oké, daar ga ik níet eens over nadenken! Hou op, schei uit! 

Positief denken! Ik - en velen andere examenleerlingen in Nederland - gaan gewoon ontzettend slagen, hoor! Man, man, man dit jaar gaat ie-der-een gewoon slagen! We gaan geschiedenis schrijven: 100% geslaagd! 

Hahah... ik kan ook overdrijven ;-)

Na de examens zal ik natuurlijk ook meer tijd hebben om te schrijven. Tot die tijd.... wish me luck!!

xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen