WAT IK VOOR MIJN HAARVERZORGING GEBRUIK



Mijn haar heeft eindelijk dé lengte die ik altijd al heb gewild: 80 cm! :) Ik heb eigenlijk altijd al halflang haar (tot mijn schouders ongeveer) gehad. Ik merk nu wel dat ik toch echt wel wat meer tijd en aandacht moet besteden aan mijn haar. Droge puntjes, pluizend haar en klitten, maar dat willen we natuurlijk niet. Gelukkig zijn er genoeg (budgetproof) producten die dit kunnen voorkomen. Lang, kort, dik of dun haar, lees snel verder voor mijn tips! 





Andrelon intensieve beschermende crème - care & repair 

De haarcrèmes van Andrelon gebruik ik altijd. Ze zijn verkrijgbaar bij de drogisterijen, niet al te duur, ruiken lekker fris en hebben een pompje (wat echt super fijn werkt!). Ik gebruik de 'droog en beschadigd haar' versie voor mijn puntjes, omdat die weleens droog kunnen zijn. Vooral nu mijn haar zo lang is. 




L'Oréal Paris Elvive Full Fiber - dikte creërende shampoo & conditioner

Misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar Etos en Kruidvat hadden niet lang geleden een kortingsactie voor de L'Oréal Paris Elvive shampoos en conditioners. Ik had van velen gehoord dat dit fijne shampoos zijn dus besloot ik maar zowel de shampoo als conditioner te halen. Hoewel mijn haar al dik genoeg is, had ik toch de dikte creërende shampoo gehaald. En wow... ik merkte toch wel echt direct verschil, mijn haar voelt toch echt nóg dikker en gezonder aan. Super fijn product dus!




Pantene Pro-V - repair & care


Ik houd echt van afwisseling in mijn beauty-routine. Zo gebruik ik vijf verschillende bodycrèmes en tien verschillende soorten maskertjes in één week, haha. Zo houd ik ook van afwisseling in soorten shampoos. Een andere die ik gebruik is de bovenstaande shampoo van Pantene. Wederom een fijn product!





Palmer's coconut oil - haarbalm conditioner

Hate it or love it, ik houd gewoon van kokosvet. Hartstikke goed voor mijn haar, rijk aan vitamine E en voedende oliën waaronder olijfolie. Het geeft mijn haar een prachtige glans en ik vind het heerlijk ruiken. Deze breng ik na het douchen op handdoek-droog haar aan, vanaf de haarwortels werk ik het spul tot de puntjes in.



Batiste Droogshampoo - blush 

We kennen allemaal weleens van die dagen dat we geen tijd hebben om nog even snel voor school/werk een uitgebreide douche te nemen. Het haar voelt/ziet (er) dan vettig uit, oh nee, wat nu? Batiste! Wat droomshampoo spuiten tussen het haar bij de haarwortels, en voila, haar weer fris en fruitig! (plus, ik merk dat mijn haar wat stugger wordt na het aanbrengen van Batiste, wat resulteert in een volle, volumineuze coupe). 




Tangle Teezer 

I-DE-AAL voor klitten! Ik zweer bij dit product, geweldige kam en ik kán gewoon niet zonder mijn Teezer. Het is wel een prijzig product, deze kostte mij 20 euro, maar dan heb je ook wat! ;-) (Ook heel fijn is dat je de Tangle Teezer gemakkelijk in een emmertje water met een beetje zeep kunt wassen.)




Dit waren eigenlijk zo'n een beetje de producten die ik vaak dan wel dagelijks voor mijn haar gebruik. Als je ook lang haar hebt net zoals ik, kun je je haar bovendien het beste in een losse vlecht dragen tijdens het slapen. Je lange plukken blijven zo als het ware 'beschermd' en hierdoor voorkom je klitten en gespleten punten. Ook tijdens het fietsen bijvoorbeeld is het beter om jouw haar in een vlechtje, knotje of staartje te dragen. Verder raad ik je ook aan om hoe dan ook olie te gebruiken. Denk aan een serum, arganolie, olijfolie, kokosolie of iets dergelijks. Dit zit vol voedende stoffen die jouw haar beschermen en verstevigen. 
Gebruik ook een heat protector voor het stijlen en krullen van jouw haar, aangezien je hierbij werkt met temperaturen rond de 200 graden, is dit toch echt wel noodzakelijk. Dit geldt tevens voor het föhnen, breng deze niet te dicht bij je haar aan, houd een afstand van plusminus de grote van jouw hand tussen de föhn en het haar. 

Fijne avond!

xx

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen