BEAUTY-TIP | ARGANOLIE


Onzuiverheden, littekens en rode plekjes, mijn drie grootste aartsvijanden. Ik heb dan ook ontzettend veel middeltjes, behandelingen, maskertjes, serums etc. geprobeerd. Niets resulteerde in het resultaat dat ik zocht. Op internet ging ik op zoek naar een oplossing, maar ik werd er niet wijzer van. Starend naar mijn doos vol beauty-producten kreeg ik een ingeving... 'Arganolie!' bedacht ik me, terwijl ik naar het glinsterende flesje in mijn kast keek. Als het goed is voor mijn haar en huid, waarom dan ook niet voor mijn gezicht? Onmiddellijk smeerde ik mijn gezicht in met het goedje voor het slapengaan. De volgende morgen werd ik wakker met een - klinkt heel afgezaagd, maar het is ten slotte de waarheid - stralende huid! Ik besloot het een weekje, tweemaal daags te proberen. Mijn bevindingen? Arganolie is hét middel tegen acne en acnelittekens! In dit artikel lees je er meer over!



First stop... wat is arganolie? Arganolie is een plantaardige olie die uit de pitten van de vruchten van de Marokkaanse arganboom wordt gewonnen. De vruchten zijn vergelijkbaar met olijven en bevatten een harde noot. Binnenin deze harde noten bevinden zich de pitten waaruit de arganolie wordt gewonnen. De belangrijkste voedingsstoffen in arganolie zijn onder andere vitamine E en fenolen (belangrijk voor het afweersysteem). Bovendien bevat arganolie geen parabenen of andere chemische toevoegingen. De arganolie heeft daarbij ook anti-oxiderende eigenschappen die essentieel zijn tegen huidveroudering en rimpels. De antioxidanten dragen namelijk bij aan het celvernieuwingsproces. Tevens stimuleert arganolie een goede vochtbalans en de bloedcirculatie in de huid.

Arganolie wordt binnen de cosmetica voor verschillende doeleinden gebruikt. Om jullie een idee te geven:

Arganolie is o.a. geschikt tegen:
- huidveroudering
- rimpels
- vervagen van o.a. littekens, striae, huidvlekken en ouderdomsvlekken
- acne/acnelittekens
- uitdroging van de huid


Mijn ouders hebben een paar jaar terug pure arganolie uit Marokko gekocht (lees: let op dat je pure arganolie koopt/gebruikt. Als je de olie in het buitenland koopt, ruik dan even eerst. De olie heeft namelijk een intens sterke notengeur, vergelijkbaar met die van pinda's. Is dit niet zo het geval, dan kan het zo zijn dat het geen pure arganolie is, maar een oplossing van slechts een kleine hoeveelheid arganolie. De kleur van de arganolie is donkergeel/goud en heeft een dikkige textuur, dikker dan bijvoorbeeld olijfolie). Sindsdien gebruik ik het regelmatig voor mijn haar. Als ik dan een week de olie niet heb gebruikt, voelt mijn haar toch echt doffig en droog aan. Voor mijn gezicht heb ik het daarentegen nooit gebruikt. Ik gebruik het inmiddels al een week (ochtend + avond) en ik moet zeggen dat het mijn huid enorm heeft verbeterd. Ik heb hier en daar wat acnelittekens op mijn gezicht en die zijn toch echt aan het vervagen. Bovendien voelt mijn huid ook intens zacht aan. En als ik in de spiegel kijk, merk ik gewoon dat mijn huid er gewoon veel beter aan toe is. Daarbij werkt de olie ook preventief tegen fijne lijntjes en rimpels in het gezicht, en dat is natuurlijk mooi meegenomen!


  

Ik breng de arganolie aan met wattenschijfjes of gewoon met tissues aan op mijn gezicht. Breng de olie altijd op een schoon gezicht aan. Dus mocht het zijn dat je de arganolie gaat gebruiken, doe dat dan in de ochtend na het reinigen van je gezicht en in de avond na het douchen. Aan twee of drie druppels heb je echt meer dan genoeg om het hele gezicht in te smeren. Wees echt zuinig, want de arganolie is nou niet echt bepaald goedkoop ;) Hierboven zien jullie een 'swatch' op mijn hand van de olie. Zoals je ziet trekt de olie snel in de huid en voelt absoluut niet vettig aan (wat je zou verwachten bij een olie). Bovendien is de olie op de huid transparant. Na een minuut of drie is de olie volledig in de huid getrokken.

Dit was mijn ultieme beauty-tip! Ik ben helemaal om en arganolie is dan ook nu volledig opgenomen in mijn dagelijkse beauty-routine. Ik zal over plusminus een maand een artikel posten waarin ik een before en after laat zien van de littekens op mijn gezicht.

enjoy!
xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten