TAG | 50 RANDOM FACTS ABOUT ME



Ik heb nog niet eerder een tag geschreven en nu ik plenty of time heb (lees: drie maanden vakantie, yesyesyes) vond ik het wel hoog tijd om er eens eentje te proberen. Aangezien dit artikel de 50ste post is Moda Fortuna vond ik het wel leuk om de '50 random facts tag' te schrijven. Oei, dat was wel moeilijk. Vijftig dingen over jezelf schrijven doe je natuurlijk niet één, twee, drie, maar hé het is me uiteindelijk gelukt! Lees je mee?
Oké, let's get personal... !

1. Of het nu -3 of 27 graden buiten is, ik moet altijd slapen met een (dikke) deken. Ook nu het de laatste tijd wat warmer is, kan ik niet zonder mijn heerlijke, zachte deken. 

2. Ik ben een MEGA serie-verslaafde in de ware zin van het woord. Ik heb Heroes, Lost, Supernatural, Prison Break, 90210, Gossip Girl, Once Upon A Time, Switched At Birth, Off The Map, Ugly Betty, House, Grey's Anatomy, The Carrie Diaries, Glee en Modern Family grotendeels/helemaal gevolgd of volg ik nog. Als er dan een nieuwe aflevering beschikbaar is, word ik ook helemaal blij haha. Heerlijk nog een aflevering van The Carrie Diaries op een zondagochtend onder de dekens kijken, ultieme ontspanning voor mij. 



Netflixen!

3. Tot mijn 14e keek ik regelmatig naar Hindi films, heerlijk dramatische, theatrale bollywood movies. Ik heb er zó ontzettend veel gekeken, de zolder zit echt bomvol met DVD's.

4. Ik heb geen conditie en ben a-sportief.

5. Ik houd daarentegen wel van hardlopen, raar maar waar.

5. Ik werk in de bieb. Ik ga begin september stoppen en heb dan iets meer dan drie jaar daar gewerkt. 

6. Ik heb geprobeerd Portugees te leren. Ik stampte elke dag wat woordjes in mijn hoofd, maar gaf het na drie maanden op om vervolgens alles - met uitzondering van het woordje 'obrigado' (dankjewel) en 'bom dia' (goedendag) - weer te vergeten.

7. Op 12 juli bestaat Moda Fortuna één jaar!

8.  Sinds mijn 16e draag ik regelmatig een bril.



Mijn bril van VOGUE. Groot, zwart montuur...

9. Ik lust geen yoghurt, kwark of iets vergelijkbaars.

10. Ik ben dol op fotografie, schrijven en bakken.

11. Ik ben een zoetekauw ... as we speak eet ik marshmallows... guilty!

12. Ik vind het moeilijk om 50 dingen over mezelf op te schrijven, haha.

13. Als ik zenuwachtig ben ga ik ontzettend vaak mijn tanden poetsen.

14. Ik kijk elke werkdag stipt om 17:00 uur naar Dr. Phil. Ik weet niet waarom, maar ik moet altijd naar dit commerciële programma kijken. Het programma is zó ontzettend Amerikaans, maar toch kan ik er uren geïnteresseerd naar kijken.

15. Ik lust geen appeltaart. Althans, ik eet altijd alleen de bodem op, de vulling laat ik altijd staan.

16. Ik heb een lichtelijke obsessie voor schoenen en tassen.

17. Mijn favoriete boekgenre is chicklit. Tot nu toe staat 'Glazuur' van Lisette Jonkman bovenaan mijn lijstje.


Een aantal boeken op mijn boekenplank...


18. Tot mijn tiende verzamelde ik Diddle plaatjes en het bleef eigenlijk niet alleen bij de plaatjes. Ik had tassen, shirtjes, schrijfgerei etc. van de cartoon. Wat was dat toen een hype!

19. Ik wil al een tijdje een portemonnee van By Loulou. Ik heb er alleen nog geen tijd voor gehad.

20. Als ik naar het winkelcentrum ga onder het mom 'shoppûh!', kom ik met lege handen thuis. Als ik naar het winkelcentrum ga onder het mom 'ik heb geen zin om iets te kopen, meh', kom ik met bomvolle tassen terug. Logisch? Ja.

21. Mijn favoriete beauty-blogger is Chloe Morello uit Australië.

22. Ik zou dolgraag een keertje naar Australië willen gaan.

23. Ik houd van kleurrijke/printrijke kleding.

24. Ik vind UGG's ontzettend fashion-loos, maar ik heb ze zelf en ze zitten enorm lekker. Sterker nog, in de winter ben ik eerder geneigd om mijn comfy UGG's aan te doen dan andere schoenen.



25. Ik heb vier oudere broers, één zus en één broertje. Ik weet het: BIG family! Ik ben het vijfde kind.

26. Mijn broers en zus zijn een stuk ouder (eind 20, begin 30) dan mijn broertje en ik zijn. Soms lijkt het dan ook dat we in twee verschillende werelden leven. Zo begin ik binnenkort met studeren, terwijl zij een gezin stichten.

27. Vroeger droomde ik ervan om later op het platteland in Spanje te wonen. Nu denk ik daar totaal anders over. Ik zie mezelf later liever in een grote, drukke stad wonen.

28. Ik houd ontzettend veel van mijn dorpje. Klein, rustig, het ons-kent-ons gevoel... top!



Mijn uitzicht tijdens het schrijven van dit artikel...

29. Ik houd van het fietsen naar mijn school in Delft. Lekker door de bossen, terwijl de wind langs mijn lichaam beweegt. Zonder oordopjes in, minuten gedachteloos fietsen.

30. Als ik een nieuw nummer ontdek, speel ik het heel vaak achter elkaar af totdat ik het niet meer leuk vind.

31. Mijn favoriete nummer op dit moment is 'Free' van Rudimental ft. Emeli Sandé. Ik vind de achterliggende gedachte heel mooi.



'Free' Rudimental ft. Emeli Sandé 

32. Ik heb een hekel aan arrogantie en egoïsme. Ik houd niet van mensen die vol zijn van zichzelf, die zichzelf boven alles verkiezen en geen empathie hebben.

33. Ik hoop de volgende steden ooit nog te bezichtigen: New York, Rome, Hong Kong, Sydney en Dubai.

34. Ik kan soms uren nadenken over het bestaan en de betekenis van dromen. Ik vind het maar een mysterieus iets.

35. Voor een examen eet ik altijd banaan met walnoten en honing. Dit doe ik echt altijd. Ik weet niet eens waarom, maar ik moet het doen anders voelt het alsof ik iets vergeten ben.

36. Ik ben binnenkort jarig, 18 jaartjes op 26 augustus!

37. Ik houd van de zomer en van de winter. De overgangsseizoenen a.k.a. herfst en lente, vind ik minder.

38. Op een dag check ik random tigmaal of mijn sleutels, portemonnee en telefoon in mijn tas zitten.

39. Ik houd echt niet van het openbaar vervoer. Ik haat het.

40. Ik vind het heerlijk om mezelf af te sluiten van mijn omgeving met een goed boek.


Mijn dromenvanger...

 41. Als kind dacht ik dat ik me tijdens mijn slaap via een soort telepathie naar de volgende dag transporteerde. Ik kon het niet geloven dat ik in het donker mijn ogen sloot en in het licht mijn ogen opende.

42. Ik kan slecht tegen veranderingen. Als ik als kind bijvoorbeeld nieuwe schoenen kreeg, bleven ze dagen in de kast totdat ik mijn oude paar schoenen net zolang had gedragen dat ik 'afscheid' van ze kon nemen.

43. Ik zie dan ook vaak op tegen nieuwe dingen, zoals een nieuwe school, baan of omgeving. Ik kan dan dagen van tevoren erg down zijn. Achteraf valt het altijd wel mee, maar toch vind ik het moeilijk om die ene stap naar het nieuwe te zetten.

44. Na mijn wekker, voor het opstaan, check ik altijd m'n social media.



45. Ik kan me soms ontzettend zorgen maken over de toekomst, dat ik dan vergeet te leven in het nu.

46. Ik ben dol op de jaren '80 (en daarom ook dol op de serie 'The Carrie Diaries'). De kledingstijlen, make-up looks etc. Vooral hoe men toen leefde zonder computers, mobieltjes, social media en dergelijke. Ik heb het idee dat toen iedereen veel meer tijd voor elkaar had/maakte.

47. Ik denk nog regelmatig terug aan vrijdag 19 juli 2002, de geboorte van mijn kleine broertje. Ik was toen 6 jaar, het was de mooiste dag van mijn leven. Als ik nu mijn broertje van 11 zie, bedenk ik me vaak hoe snel de tijd is gegaan. Niet te geloven, dat 'ie volgend jaar alweer naar de middelbare school gaat. Oh, ik word oud...haha

48. Mijn oudste broer heeft twee kindjes, dus ik ben al een tijdje tante.

49. Mijn zus gaat a.s. september trouwen! Excited!

50. Mijn ouders betekenen ALLES voor mij, ik ben ze voor ALLES dankbaar. Ik houd van ze!

Dit waren dan 50 dingetjes over mij. Ik hoop dat jullie mij een beetje beter hebben leren kennen!

Bedankt voor het lezen,
xx

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen