UPDATE #6 | BIJNA OP VAKANTIE!


Afgelopen vrijdag was ik dan ein-de-lijk klaar met die rot examens! Wat een geweldig gevoel toen ik thuis kwam... heerlijk. Ik kan eindelijk weer heerlijk gaan ontspannen, back to social life. Ik voel me nu echt happy, gewoon heerlijk drie maanden vrij. Ik geniet serieus elke dag van mijn vrijheid. Natuurlijk wakker worden (in plaats van de wekker die de laatste tijd regelmatig om zeven uur afging, zelfs op zondagen!), bankhangen totdat ik een ons weeg en nog meer ontspanning. Dus ik genoot de eerste paar dagen al volop van lekker niets doen en ik had er zelfs vrede mee gekregen dat ik dit jaar niet op vakantie zou gaan. Alhoewel, de vakantie-statussen op m'n Facebook en Instagram maakte me soms wel jaloers en kribbig.... totdat afgelopen zondag mijn ouders besloten om toch op vakantie te gaan! H-A-P-P-I-N-E-S-S all the way!! 5 daagjes Marokko, HERE I COME! 

Het zijn maar 5 daagjes, maar who cares? Ik ga op vakantie en dat is het belangrijkste! Ik vertrek de 7e van juni en ik kom de 12e van juni terug... *slik.* De 12e word ik namelijk opgebeld door school voor mijn UITSLAG. O.M.G. Laten we allemaal hopen, duimen, bidden dat m'n mentor de magische woorden uitspreekt: "Jij. Bent. Geslaagd."

Oh, terwijl ik dit schrijf droom ik al weg bij het heerlijke warme weer in Marokko... Zon, zee, strand, bakken, winkelen, terrasjes en bovenal G.E.N.I.E.T.E.N.! Ik kijk er gewoon zelfs naar uit om teenslippertjes te dragen, mezelf in te smeren met zonnebrandcrème en me zonnebril te dragen. Het plaatje hierboven had ik trouwens vorig jaar gemaakt in Marrakech op de grote toeristische trekpleister Jama El Fna (super groot plein met allerlei marktjes, circusachtige acts, winkeltjes etc.). Naast luieren aan het strand, vind ik het namelijk ook ontzettend tof om een stukje cultuur te proeven van het desbetreffende vakantieland. Ik kan dan ook ontzettend genieten van het eindeloze struinen langs marktkraampjes, het bezichtigen van oude gebouwen of gewoon heerlijk tot rust komen in de natuur. 

Het weer van de afgelopen dagen in Nederland maakte me nou niet echt bepaald vrolijk. Toen ik examens had was het onwijs warm en lekker weer en nu ik vakantie heb regent het... Hoe dan? En de vooruitzichten van komende week zijn ook niet bepaald tropisch, de vakantie naar Marokko kwam dus als geroepen. 

Ik heb er zin in lieve lezers! Gaan jullie nog op vakantie?

xx


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen