5 APPS (GRATIS) VOOR IPHONE & ANDROID


Ik ben ontzettend gehecht aan mijn mobiel (LG 4X HD). Ik ben daarbij denk ik één van de weinige die geen Iphone of Samsung telefoon heeft, maar hé het verschil moet er wezen, toch? Bovendien ben ik ook weer iemand die denkt dat zolang ik ermee kan bellen en internetten vind ik het helemaal prima. Ik moet wel eerlijk bekennen dat een Iphone toch wel praktischer is. Allereerst de camera van mijn mobiel is b a g g e r. Vergeleken met mijn mobiel lijkt de camera van een Iphone op een spiegelreflexcamera, no kidding! Daarbij zijn er een heleboel apps die alleen voor Iphone bestemd zijn. Dus misschien neem ik over een jaartje (of twee) een Iphone, maar dat even terzijde. In deze blogpost deel ik 5 apps die zowel voor Android als Iphone beschikbaar zijn en tevens gratis te downloaden zijn. Dit zijn toch wel mijn 5 favoriete apps (naast apps als Facebook, Gmail etc.)


1. Whitagram 
Ik houd van Instagrammen. Plaatjes schieten, bewerken, posten en de hele reutemeteut. Het leuke is ook dat je celebrities kunt volgen. Ja, ik weet dit kan natuurlijk ook op Facebook en Twitter, maar Facebook gaat toch wel vaak via de management en Twitter vind ik altijd zo statisch. Ik ben altijd van de afbeeldingen geweest. Ondanks het feit dat ik ontzettend veel van schrijven houd, vind ik beeld/fotografie ook onwijs leuk. Grootste ergernis voor rasechte instagrammers is dan ook dat de afbeeldingen te groot of te klein zijn. Gelukkig hebben we de app Whitagram, waarbij je witte balken toevoegt aan de afbeelding zodat het betreffende plaatje binnen de vereiste afmetingen van Instagram past.


2. Aviary 
Over Instragram gesproken... plaatjes moeten soms ook bewerkt worden en dat kan dan ook via de Aviary app. Je kunt hierbij foto's bijsnijden, effecten of teksten toevoegen, rode ogen vervagen, tanden witter laten maken (ja, ja dat kan echt!) en nog velen andere bewerkingen. Ideaal als je aan Instagram doet, maar natuurlijk ook voor Facebook, Twitter of gewoon voor de leuk! ;-)


3. Spotify
Dit is de nieuwste app op mijn telefoon en sindsdien gebruik ik het élke dag. Eindelijk is spotify gratis. Je hebt ook de betaalbare versie (Spotify Premium). Het verschil tussen beiden is dat je met de gewone Spotify app reclame tussen de nummers door hebt en dat je alleen kunt shufflen, bij Spotify Premium is dit niet zo het geval. In het begin vond ik de reclame irritant, maar op de een of andere manier wen je eraan. Het shufflen vind ik juist een pluspunt, want hierdoor hoor je nummers die je in de eerste instantie misschien nooit zou hebben beluisterd maar achteraf toch leuk bleken te zijn. Het is telkens weer een verrassing welk nummer je hoort. Daarbij heb je ook de optie 'stemming' waarbij je kunt kiezen uit een aantal uiteenlopende stemmingen zoals feesten, studeren, verdriet etc. Ben je bijvoorbeeld aan het studeren en heb je behoefte aan relaxte muziek dan hoef je alleen maar op 'study' te klikken en je krijgt een reeks nummers te horen die aansluiten bij de betreffende stemming. Tof!


4. Reclamefolder
Koopjesjagers opgelet! Deze app bevat alle folders die je normaal via de brievenbus ontvangt. Ben je even in het Kruidvat en wil je nog even checken wel 1+1 acties aan de gang zijn, dan is deze app zeker een must!


5. Nike+ Running
Als je van hardlopen houdt net zoals ik dan is deze app top. Het houdt bij hoeveel km's je hebt gerend, met welke snelheid en hoeveelheid calorieën je hebt verbrand.


Siham

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen