UPDATE #8 | STUDEREN, MACBOOK, RIJLES...

Het is alweer iets meer dan een week geleden toen ik te horen kreeg dat ik geslaagd ben voor het Gymnasium. Toch lijkt het alsof het maanden geleden is. Zo gek, eigenlijk. Achteraf denk ik bij mezelf: waarom heb ik toch die stress gehad voor die rot examens? Ik bedoel het stelt eigenlijk nog geen eens zoveel voor als je het vergelijkt met andere dingen in het leven. Ik krijg zelfs bijna een beetje spijt dat ik mijn tijd heb verspild aan stressen en paniekeren. Raar, hè? Een maand geleden snakte ik nog zo erg naar deze vakantie en nu heb ik al bijna vier weken vrij! Komt 'ie: HET GAAT ALLEMAAL ZO SNEL!

Ik geniet als een gek van mijn vakantie. Maar toch schiet er zo nu en dan een angstgolf door mijn buik: volgend jaar studeren... wow... alles wordt anders! En als iets anders wordt, dan moet ik het wel 'eng' vinden, typisch ik. Studeren. Het is gewoon zover. Raar. Ik probeer me er mentaal op voor te bereiden, maar kan het toch niet helemaal geloven. Ik voel me nog zo'n klein meisje, nog zo afhankelijk, nog zo niet klaar. Ik sta wel achter mijn studiekeuze, maar toch ben ik bang dat het dadelijk niet is wat ik dacht dat het was, snap je wel? 

Aan de andere kant heb ik juist zin om nieuwe dingen te ontdekken. Nieuwe mensen, nieuwe omgeving, nieuwe vakken. Ergens 100% voor te gaan. Alles te geven. Het uiterste uit mezelf te halen. 

Ik ratel, hè? Eigenlijk zo stom dat ik altijd zoveel nadenk over dingen. Ik moet mezelf maar gaan aanleren dat ik dingen gewoon op me af moet laten komen. Gewoon go with the flow. Carpe diem tot het maximum. Leven alsof er geen morgen is (binnen beperkte maten, natuurlijk;)). Weet je, voor nu wuiven we even deze studiezooi gedachtes weg. Genoeg gepiekerd, over tot iets leuks. (Hypocriet eigenlijk. Ik begin deze post met 'spijt dat ik mijn tijd heb verspild aan stressen en paniekeren'  om vervolgens twee alinea's vol te schrijven over mijn gepieker - haha. Ik ben me er één.)

Afgelopen week was leuk! Ik had zondag mijn afstudeerfeestje. Lekker gegeten, hard gelachen en veel gekletst. Aan het einde van de avond werd ik verrast met een super leuk cadeau.... wait for it.... een Macbook Air! Jeej! Super leuk! Ontzettend blij mee! Ik voel me nu nog nét iets meer een blogger - haha. Ik ben enorm verwend met allerlei lieve felicitaties, kaartjes en cadeautjes. Het doet me zó goed om te weten dat er zulke lieve mensen om me heen zijn, die allemaal met me hebben mee geduimd. Ongelooflijk gevoel! Niet te omschrijven. Lief. 

En afgelopen week bleef verrassen... ik had dinsdag namelijk mijn eerste rijles!! Waahh. Ontzettend spannend! Ik was lichtelijk gespannen om achter het stuur te gaan, maar ik heb een lieve rijinstructrice en dat maakt alles heel wat relaxter. Ik heb onderhand twee keer gereden en het gaat steeds beter. Volgende week mijn derde les. 

Hardlopen! Ja, ja ... ik heb maar liefst vier keer hardgelopen afgelopen week. In de ochtend nog wel! Wow, nooit van mezelf verwacht dat ik in mijn vakantie vrijwillig van Rijswijk naar Delft en weer terug zou hardlopen (ongeveer 5.6K). Ik ren samen met mijn schoonzus en dat maakt het een stuk leuker en makkelijker. We rennen, we kletsen, we lachen, we zuchten, we klagen en we bereiken ons doel. Ik hoop dat we het vol houden. Alles voor dat Victoria's Secret body, of niet? #Teamfit!

Ik heb nog maar twee afleveringen te gaan van The Carrie Diaries.... NOOOO.... Mag ik huilen? Het is zo een leuke serie! Waarom is 'ie nou gecancelled, ik wil meer TCD. Stomme CW Network, dit vind ik echt niet leuk. Meh. Gisteren postte actrice AnnaSophie Robb (die Carrie Bradshaw speelt in TCD) een foto van de cast tijdens de pilotaflevering op Instagram. Serieus, dat stekende, pijnlijke gevoel dat door mijn hart ging... niet te omschrijven. Ik mis het nu al... *snik* 

Volgende week woensdag is mijn uitreiking! Jeej! Ik heb er zin in. Eindelijk dat langverwachte papiertje in ontvangst nemen. Pff. Dan is dit hoofdstuk officieel afgesloten. Op naar het volgende avontuur. Ik ben benieuwd. 

Fijn weekend! 

(Mijn weer-app belooft dat het morgen mooi weer wordt, please let it be! Ik word altijd zo vrolijk van het zonnetje!) 

xx

Siham



4 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd nog! Super gaaf dat je een Macbook air hebt gekregen!

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed van je dat je zoveel hebt hardgelopen!

    Ik ga je volgen op bloglovin!
    Liefs, Robin

    BeantwoordenVerwijderen