DIY | LOOMBANDS


In mijn tijd (oeh dat klinkt alsof ik tachtig ben -haha) waren de scoobydoo touwtjes helemaal in. Hiermee knoopten we vrolijke, kleurrijke armbandjes, sleutelhangers en dergelijke. Als je op de basisschool scoobydoo armbandjes had, was je super 'cool' - haha. Een paar weken terug zag ik dat mijn kleine nichtje allerlei kleurrijke armbandjes om haar pols droeg. Zijn de scoobydoo touwtjes weer terug? Ze vertelde mij vol enthousiasme dat ze deze zogenoemde 'loombands' helemaal zelf had geknoopt! Ik besloot het zelf ook eens te proberen. Je bent natuurlijk nooit te oud om armbandjes te knopen, toch? ;-)


De loombands bestaan uit een aantal kleine elastiekjes die aan elkaar worden geknoopt. Niet heel moeilijk eigenlijk. In de winkel (Action, Big Bazar, Solow etc.) kun je een zakje met de elastiekjes kopen voor 3 of 4 euro.






In het zakje zitten naast de elastiekjes ook een stokje voor het haken en de s-vormige klipjes die het begin en het uiteinde van het bandje aan elkaar binden zodat het als een armbandje of kettinkje gedragen kan worden.






Op de verpakking staat aangegeven hoe je de elastiekjes kunt knopen tot een armbandje:





Er zijn verschillende manieren om loombands te knopen. Ook zijn er verschillende soorten creaties. Hieronder laat ik jullie op mijn manier zien hoe je een armbandje kunt knopen:




Het eerste elastiekje zet je om je middel- en wijvinger (1). Maak hiervan een kruis (2) dit is het begin. Vervolgens doe je een tweede elastiekje om je vingers (3). Nu trek je het donkerblauwe elastiekje om het groene elastiekje heen, zowel links als rechts (4, 5, 6). Het ziet er dan zo uit: (7). Vervolgens ga je op dezelfde manier verder met de andere elastiekjes (8, 9). Meet tussendoor of de lengte van het bandje om je pols/hals/enkel past. Tot slot bindt je het s-vormige klipje om het begin en uiteinde aan elkaar te binden.


En tadaraaa dit is mijn creatie:




Kleurrijk en vrolijk, zijn de woorden waarmee ik loombands het beste kan omschrijven!

Liefs,
S.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten