FILMS & SERIES | MEDIAHINT.COM



Ik. Ben. Een. Serieverslaafde. Zoals jullie al in de '50 TAG' konden lezen, volg ik een hoop series. Van Gossip Girl tot Grey's Anatomy tot Heroes. Als ik op netflix een leuke serie ontdek, dan kijk ik non-stop de eerste tot en met de laatste aflevering, zonder pardon, in één ademtuig. Zo met de vakantie draait Netflix op mijn computer werkelijk overuren! What can I say? I just love it! ;-)



Nu is het wel jammer dat de feed van Netflix Nederlands is. Dit betekent dat het aanbod aan series of überhaupt het aantal afleveringen beperkt is. Keeping Up With The Kardashians, The Carrie Diaries en ga zo maar door, zijn niet beschikbaar op Netflix. Waarschijnlijk kun je de series wel via andere sites volgen, maar de kwaliteit is dan niet echt bepaald high defenision. Gelukkig heb ik een oplossing gevonden! Eén woord: Mediahint!


Mediahint is een programma dat je letterlijk met één druk op de knop kunt installeren op de computer. Door Mediahint op je computer te installeren krijg je toegang tot Amerikaanse feed en dus tot meer aanbod aan series en films via Netflix. Je kunt het voor zeven dagen geheel zonder kosten proberen. Als het je bevalt kun je er daarna voor kiezen om een maand- of jaarabonnement te nemen. Een maandabonnement kost 3,95 dollar per maand, een jaarabonnement kost 39,95 dollar per jaar. Op zich prima prijsjes als je regelmatig films of series kijkt, toch?


Hieronder leg ik stapsgewijs uit hoe je Mediahint kunt installeren op de computer:


Stap 1: ga naar www.mediahint.com en klik op try it now:





Stap 2: maak een account aan door een email als gebruikersnaam en een wachtwoord in te voeren. Je kunt ook via sociale media inloggen:




Stap 3: log in en krijg dit op het scherm te zien:




De bovenste afbeelding geeft aan dat ik nog 4 proefdagen te gaan heb. Na de proefdagen verdwijnt het programma vanzelf (verderop leg ik dit wat uitgebreider uit) van de computer. 

De onderste afbeelding laat de keuzemogelijkheden zien wat betreft de abonnementen: maandelijks of jaarlijks. 


Stap 4: klik op 'try now for free' 


Omdat mijn trial al loopt, zien jullie op de bovenste screenshot dat er 'Trial 4 days left'  staat in plaats van 'Try now for free'. Als dit laatste op je scherm verschijnt moet je hierop klikken. Het programma is hiermee direct geïnstalleerd. Heel simpel dus. Nadat je hebt geklikt verschijnt er rechtsbovenin een icoontje:




Door op dit icoontje te klikken zet je hem aan (on) of uit (off). Vanzelfsprekend zul je toegang hebben tot Amerikaanse feed als je op 'on' klikt. Na zeven dagen verdwijnt het icoontje vanzelf. Heb je gekozen voor een maandelijkse abonnement, dan verdwijnt het na een maand etcetera. 

Als je na het installeren van Mediahint naar netflix.com gaat, tref je een groter aanbod aan films, series of zelfs afleveringen. Zo is alleen seizoen 1 beschikbaar van New Girl via Nederlandse feed, maar via Mediahint ook seizoen 2. 

Ik gebruik het al een tijdje en het bevalt me prima! Ik kan nu mijn favoriete series in HD en perfecte streaming bekijken! :)

Liefs, 
Siham







Geen opmerkingen:

Een reactie posten