FOOD | HEALTHY SNACK


Als je mij een beetje kent, weet je dat ik best wel een beetje (correctie: veel) van snoepen houd. Maar - wonder boven wonder - heb ik ruim vóór de vakantie de knop omgeschakeld: sporten en gezond eten. Ik ben daarnaast ook weer actief begonnen met hardlopen. Ik realiseer me nu dan ook, hoe belangrijk het is om gezond te leven. Het is niet alleen lichamelijk goed voor je, maar zeker ook mentaal. Ik zit nu veel lekkerder in mijn vel en heb boordevol energie. 
Ik zal zo nu en dan wat 'healthy snacks' posten op Moda Fortuna. De snack van vandaag: volkoren rogge met olijfolie, tomaat & veldsla. Dit is tot nu toe mijn favoriete snack/tussendoortje. Super simpel, lekker en gezond!



Voor deze snack gebruik ik volkoren rogge. Ik gebruik die van het merk Fjord (o.a. te koop bij de Hoogvliet). Dit knäckebröd is vetarm, rijk aan voedingsvezel (goed voor de darmperistaltiek) en bevat relatief weinig calorieën. Super healthy, dus!





Zoals je ziet bevat één cracker 32 kcal en 0,1 gram vet. Veel beter dan een Liga (90 kcal) of Sultana (60 kcal).




Knäckebröd van Fjord.




Verder gebruik ik als beleg: olijfolie, tomaat, veldsla en een beetje zout. Velen denken dat olijfolie ongezond is, omdat het een 'vet' is. Maar integendeel! Olijfolie bevat namelijk veel onverzadigde vetten (lees: de verzadigde vetten zijn ongezond). Dit zijn vetten die goed zijn voor de gezondheid. Verder is olijfolie rijk aan vitamine E.








Sprenkel eerst een beetje olijfolie over het knäckebröd, wat schijfjes tomaat, blaadjes veldsla en tot slot een snufje zout en je snack is ready to eat!

Enjoy,
xx
Siham

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen