HANG DE VLAG UIT ... IK BEN G E S L A A G D !


Daar zat ik dan in het vliegtuig. De zenuwen gierden door mijn lijf. Ik had het ontbijt overgeslagen, want ik kreeg geen hap door mijn keel. Bovendien kon ik de slaap in het vliegtuig - ondanks het feit dat ik ontzettend moe was - niet vatten. Na 3,5 uur landden we op het vliegveld. Had mijn broer het telefoontje van mijn mentor ontvangen? Of moest ik het belletje nog even afwachten? Toen ik mijn broer eenmaal tegemoet kwam, was het me duidelijk geworden dat ik nog vol spanning moest afwachten op het telefoontje.



Dus daar zaten we dan in de auto: mijn broer die ons was komen ophalen, mijn moeder en ik. Het was 12:00 uur. Vanaf nu konden we elk moment gebeld worden. 12:12 uur nog steeds niks; hoe kan dit nu ik heb nota bene examennummer 2 ? Paniek. 12:17 uur, telefoon van mijn broer gaat (ik had zijn nummer in verband met mijn vakantie aan mijn mentor doorgegeven). Nog meer paniek. De zenuwen in mijn lijf bereiken nu een maximum. Nog even en ik ga ontploffen van de stress. In gedachten bedenk ik allerlei doemscenario's: ik ben gezakt of ik heb een herkansing en moet weer gaan leren...

'Hallo, ik bel even om te zeggen dat Siham.... GESLAAGD is!' riep mijn mentor.

Mijn reactie aan de telefoon...

HUH - WAT - DIT MEENT U NIET - ECHT? - OMG! - ECHT? - NEE, IK GELOOF HET NIET! - ECHT? - HUH - OMG - YES YES YES - TOP - BEDANKT MENEER - OMG - NEE IK KAN HET GEWOON NOG STEEDS NIET GELOVEN - JA, BEDANKT - OM TWEE UUR IN DE AULA? JA OKÉ IS GOED - TOT ZO - DAG - OMG

(ondertussen gilde mijn moeder van blijdschap, verscheen er een enorme glimlach op het gezicht van mijn broer en werd mijn mentor doof van het gegil)





Wat doe je als je te horen krijgt dat je in één keer geslaagd bent voor het gymnasium? - Ehh... gillen, janken en lachen tegelijk natuurlijk, duhh!! Edit: als ik niet in de auto zat, was ik de straat opgerend om het uit te gillen en had ik random mensen aangesproken om ze duidelijk te maken dat ik GESLAAGD ben...

Ik kon - nee kán - het gewoon niet geloven! Niet dat de examens slecht gingen, maar het was allemaal zo afhankelijk van verschillende factoren dat ik over niets meer zeker was. Wow, terwijl ik dit schrijf voelt het nog steeds zo onwerkelijk.






Voor degene die het interessant vinden, hieronder leg ik kort uit welke vakken ik heb gevolgd...
Ik ben geslaagd voor het VWO Gymnasium. Ik heb eindexamen gedaan in: Latijn, Engels, Nederlands, Wiskunde B, Natuurkunde, Scheikunde, Biologie en Economie. Ik heb het profiel Natuur & Gezondheid en Natuur & Techniek (dubbel profiel). Ik heb daarbij ook andere vakken gevolgd op het VWO die ik in schoolexamen heb afgerond: Algemene Natuurwetenschappen, Klassieke Culturele Vorming, Godsdienst en Maatschappijleer.
Uiteindelijk sta ik 2x9 (combinatiecijfer en scheikunde), 4x8 (natuurkunde, wiskunde, Engels en Latijn) en 3x7 (biologie, economie en Nederlands) gemiddeld.




Dat was het dan. Zes jaar zwoegen en zweten zit erop. Ik ben ontzettend blij!

Mijn uitreiking is pas 25 juni, dus ik heb nog genoeg tijd om een outfit uit te zoeken, haha. Misschien leuk om op Moda Fortuna hierover te posten? Laat me maar weten in de comments.

Het is feest. Ik ben blij. Ontzettend blij. Nu lekker feesten alsof het nooit meer morgen wordt.

Van harte als jij ook geslaagd bent, nog even doorbijten als je een herkansing hebt en geef niet op als je gezakt bent... one way or another you will get that paper!

Siham

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen