ONS MOESTUINTJE


Wat houd ik toch van ons tuintje! Als het lekker weer is, ben ik vaker in de tuin dan in het huis te vinden. Heerlijk! Bovendien is mijn vader dol op tuinieren, hij heeft zelfs ook al een aantal jaren een hobbytuintje. Hij kweekt in beide tuinen allerlei soorten groentes en fruit, een moestuin in de ware zin van het woord! En vandaag geef ik jullie een kijkje in ons tuintje!
Haha... terwijl ik dit schrijf komt mijn vader toeval binnen met tasjes aardbeien, frambozen en koriander vers uit het hobbytuintje:



Hmmm... aardbeitjes!


Frambozen. 


Vers geplukte koriander.

De groentes en het fruit uit de moestuin bij ons huis:


Sla.


Rozemarijn, dat we vaak in visgerechten gebruiken.


Munt, heerlijk om muntthee mee te maken (mijn favoriete theesmaak (; ).


Aardappelen. Zou je niet zeggen, hè? Dit zijn de planten die je boven de grond kunt zien, onder de grond zitten de aardappelen verstopt.


Rode peper.


Abrikozen in the making. Mijn moeder maakt van de abrikozen vaak jam, jammie!


Abrikozenboom.


Donkerpaarse druiven. Dit plantje zit in een soort boogvorm om de achterdeur gewikkeld. Wanneer de druiven rijp zijn (eind augustus/begin september) geeft dat een super mooi gezicht. Allerlei donkerpaarse trossen die dan boven je hoofd hangen bij het binnenkomen in de tuin! Dan waan ik me even in Italië, haha.


Onze mega vijgenboom! Als in immens groot, prachtig!


Basilicum in de bloei. 

Verder hebben we ook nog prei, rode bieten, Chinese kool en sperziebonen in de tuin, maar die zijn pas nog geplant door mijn vader.

Ik kan me nog goed herinneren hoe ik in de zomer als klein meisje zo nu en dan met mijn vader naar zijn hobbytuin ging. Een ontzettend groot gebied vol met bomen, planten, vruchten en... rust! Als je daar bent vergeet je even de drukke wereld waarin we leven. Je komt tot rust en wordt echt - hoe zwierig dit ook mag klinken - één met de natuur. 

Geniet van het zonnetje!
xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten