PARFUMS DIE ME DOEN DENKEN AAN...


Door de jaren heen heb ik (welke beautyaddict ook niet) een heleboel parfums gehad. Van bodysplashes tot eu de parfums. De meeste geurtjes zijn gelinkt aan een bepaalde gebeurtenis in mijn leven. Zo droeg ik het ene parfum tijdens die heerlijke zonvakantie, terwijl het ander geurtje me doet denken aan mijn jeugd. Ik denk dat iedereen dat wel heeft: een bepaald geurtje associeren met iets of iemand. In deze post zet ik een aantal parfums op een rij die me doen denken aan.... vroegâh!



♥ Vanderbilt Gloria ♥ Oma
Ik heb mijn oma (moederskant) nooit gekend. In de zomer van 1995 is zij overleden en precies een jaar later, zomer 1996, werd ik geboren. Mijn moeder vertelde me dat mijn oma altijd hetzelfde geurtje droeg, namelijk Gloria van Vanderbilt. Het geurtje werd haar signature en na haar overlijden begon ook mijn moeder dit parfum wat vaker te dragen. Het geurtje betekent - hoe raar dit ook mag klinken - veel voor mij. Als ik het opspuit dan heb ik het idee dat mijn oma wat dichter bij me is.

♥ Hugo Boss Deep Red For Woman Zus
Dit geurtje ademt mijn zus tot in de kleinste druppels - haha! Als ik met mijn zus de parfumerie binnenstap met als doel een nieuw parfum te kopen, ruiken we ons een ongeluk aan al die talloze uitgestalde flacons om vervolgens toch voor de old but gold Hugo Boss Deep Red te gaan. Echt een heerlijke warme, lichtelijk zoete geur.

♥ Davidoff Cool Water Woman ♥ Jeugd/Jaren'90
Als ik terug denk aan mijn basisschooltijd, denk ik aan flippo's, scrunchies, furby's en... Davidoff Cool Water Woman! Echt waar, dit geurtje ís gewoon de jaren '90! Wie had dit parfum nou niet op zijn beauty-kastje staan?


♥ Dior Pure Poison ♥  Bruiloft oudste broer, 2002
Ik was laatst in de Douglas en zag het prachtige, parelvormige flacon van Dior Pure Poison. Ik kon het niet laten om even een beetje te sprayen op mijn pols. Onmiddellijk gingen mijn gedachtes terug naar 2002, de bruiloft van mijn oudste broer. Mijn zus had het geurtje toen pas gekocht en ik 'leende' (ahum) het toentertijd regelmatig. De geur is te vergelijken met Hugo Boss Deep Red: niet fruitig of sterk, maar juist zacht en warm.

Douglas 

♥ Burberry The Beat ♥ Mijn allereerste zelf gekochte geurtje, 2007
Dit was mijn aller-aller-allereerste zelf gekochte parfum. Ik kan me nog herinneren hoe ik als elfjarige ukkepuk de Etos binnenstapte. Ik neusde wat tussen de flesjes parfum en direct werd mijn aandachtig getrokken door het kleine, geruite flesje: Burberry The beat. Voor ik het wist liep ik met het pakketje (ik kocht zo'n pakket met parfum en bodylotion) naar de kassa en wierp een aantal tientjes uit mijn fancy Diddl portemonnee op de toonbank. Met een glimlach van oor tot oor liep ik de winkel weer uit. Wát was ik blij met mijn aankoop, ha!


♥ Victoria's Secret Pure Seduction ♥ Brugklas, 2008
Mijn eerste grote liefde: Victoria's Secret Pure Seduction. Inmiddels weten jullie wel hoe ik bij dit parfum zweer! Het begon allemaal toen ik net in de brugklas zat en mijn broer een presentje uit Curacao had meegenomen... Tropisch, fruitig en zoet, zijn de woorden waarmee ik dit parfum het beste kan omschrijven. De gehele brugklas spoot ik mezelf onder met het goedje. Paar maanden terug trof ik in de Etos(!) de Body Mist variant van Pure Seduction! Yeah! Meteen kwamen de herinneringen van de brugklas omhoog. Bijzonder eigenlijk, hoe we bepaalde geurtjes met dingen kunnen associeren.


♥ Dior J'adore 13e verjaardag, 2009
Het was mijn 13e verjaardag en er stond een prachtig ingepakt cadeautje met strik en al op de tafel te schitteren. Toen ik het uitpakte, kwamen er algauw gouden letters tevoorschijn: J'adore Dior. Een heerlijk authentieke, warme geur. Eigenlijk, precies het tegenovergestelde van VS Pure Seduction. Hoe dan ook, ik was wederom om en droeg het parfum de daaropvolgende jaren zowat elke dag.


♥ Paco Rabanne Lady Million ♥ Bruiloft broer, 2012
In de lente van 2012 werd er een nieuw geurtje gelanceerd door Paco Rabanne: Lady Million. Het was direct een hype, iedereen had het erover, iedereen spoot zich ermee onder. Ook ik was in bezit van dit gouden juweeltje. Ik kocht hem vlak voordat de bruiloft van mijn andere broer plaatsvond. Een warme, hele sterke geur. Vooral voor speciale, classy gelegenheden geschikt.


Douglas


♥ Nina Ricci Nina ♥ Vakantie Marokko, 2013
Vorig jaar rond deze tijd was ik desperately op zoek naar een lekker geurtje voor op vakantie. Ik had denk ik elk parfum geroken, maar bij geen enkelen kreeg ik die 'wauw feeling'. Totdat ik in een uiterste hoekje verborgen in de Douglas een rode, appelvormige flacon trof: Nina Ricci Nina. Zoet, vrolijk (ja, wat mij betreft kunnen sommige geurtjes vrolijk zijn -haha), fruitig geurtje. Ik heb hem mijn hele vakantie gespoten!


♥ Beyonce Heat The Mrs. Carter Show Limited Edition Examenjaar, 2013-2014
En dan mijn meest recente aankoop: Beyonce Heat The Mrs. Carter Show Limited Edition (wow, mond vol woorden). Dit was mijn eerste 'celebrity'-geurtje. In het najaar van 2013, werd een flesje van 100ml voor een spotprijs bij het Kruidvat verkocht. Maar in elk Kruidvat dat ik binnenstapte, was het parfum uitverkocht. Gelukkig vond ik hem een paar maanden later - weliswaar voor een hogere prijs, maar who cares?  Nu bijna een jaar later kan ik wel bevestigen dat dit echt mijn examenjaar-geurtje is geworden!

Liefs
Siham




4 opmerkingen:

  1. Haha ik heb precies hetzelfde. Vooral replay doet me heel erg denken aan mijn vakantie in frankrijk vorig jaar met mijn vriend :) en het geurtje dat hij altijd op heeft vind ik ook zo lekker ruiken haha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ahw wat een lief artikel zo hihi.
    Ik heb eigenlijk alleen van Lolita Lempicka dat die me doet denken aan mijn moeder want die draagt deze altijd. En het luchtje van Abercrombi & Fitch doet me denken aan mijn vakantie in Amerika ^^

    BeantwoordenVerwijderen