Plog 1 ♥ 07-06-2014 ♥ Vliegen, Zonnen, Leonardo Dicaprio


Zoals jullie weten ben ik vijf daagjes op vakantie geweest in Marokko (in de stad genaamd Taza) en zoals beloofd heb ik deze dagen geplogt. De plogs zullen vanaf vandaag de komende vijf dagen verschijnen. We gaan dus even terug in de tijd... om precies te zijn naar zaterdag 7 juni. Kijken jullie mee?




Het is vrijdagnacht. Wonder boven wonder is het gelukt om me aan de toegestane 20 kilo te houden. Na pijn en moeite is de koffer eindelijk dicht! Totdat... ik realiseer me dat mijn gympjes, het leesvoer en m'n make-up tasje nog op het bureau staan... daar gaan we weer: duwen, pushen, zweten en de koffer is gelukkig weer dicht! Mission accomplished. 




Ik laad nog even mijn mobiel op en werp nog een laatste blik op de site. Dag Moda Fortuna tot over 5 dagen! *snik*




Met mijn geheugen van een olifant ben ik natuurlijk vergeten om foto's te maken op het vliegveld, in het vliegtuig en de reis naar het appartement. Good job, maar niet heus... sorry! Plots realiseer ik me op de trap dat ik foto's moet schieten! We zijn gearriveerd in het appartement op vier hoog (maar die trappen... man-o-man wat zijn die trappen toch slopend... ik had het idee dat we naar de twintigste verdieping liepen).

Hè, hè we zijn er. We gooien de koffers in de gang en gaan languit op de bank liggen. Even bijkomen! Natuurlijk doen we dat onder het genot van puur Nederlands snoepgoed: 'ik wil bolletje', Sultana en Ballisto. 




Mijn ouders en zus nemen koffie. Ik houd van de geur van koffie maar op de één of andere manier vind ik het absoluut niet lekker. We hebben geen thee of frisdrank dus ga ik maar voor een kop warme melk. 




Ik kijk mijn ogen uit in het appartement, wat is alles mooi! Het plafond is versierd met allerlei soorten reliëf, waaronder dit golvende patroon met spotlichtjes en de moskee-achtige opening tussen de woonkamer en de hal. Love it!




Het Marokkaanse servies is ook ontzettend prachtig. Links zien jullie een traditionele theepot en rechts de kleurrijke theeglazen. 




Nadat ik ben bijgekomen van de reis (lees: het was best een zware vlucht. Ik heb gevlogen met een vliegmaatschappij met vre-se-lijke stoelen. De stoelen zitten enorm op elkaar en er is totaal geen sprake van beenruimte. Met mijn 1.72 kreeg ik gewoon pijn in mijn knieën en kuiten van het opgepropt zitten). 

Ik smeer mezelf in met de arganolie die ik had meegenomen en ga lekker zonnen op het dak. Het dak van het appartement kun je vergelijken met een groot plein waar heerlijk kan worden gezond. Mijn uitzicht zien jullie rechts... prachtig (de foto van het uitzicht heb ik later op de dag gemaakt, toen de zon al weg was en het schemer begon te worden)




Ik zoek mijn pyjama en mijn koffer is direct één grote puinhoop - haha. 

Op het Marokkaanse kanaal MBC worden de hele dag door verschillende films uitgezonden. Leuk! Op dat moment speelde 'Revolutionary Road' met Leonardo Dicaprio en Kate Winslet. 




Honger! We hebben pizza gehaald bij de supermarkt. Op de foto zien jullie een Fruit de Mer. Lekker! 




Het is alweer avond en ik begin slaperig te worden. Ik plof neer op de bank met het boek 'Zestig Dagen' van Gillian King en kijk zo nu en dan op om naar het prachtige uitzicht te kijken. Vonkende lichtjes, grote palmbomen en een zacht briesje. Zucht... dit wordt een topvakantie.

Dit was mijn eerste dag in Marokko. Misschien niet heel spannend. We waren natuurlijk pas om half 3 's middags in het appartement aangekomen en moesten toen nog even bijkomen en settelen, dan vliegt zo een dag natuurlijk snel voorbij. Morgen staat een grote wandeling door de stad op de planning. 

Siham

Geen opmerkingen:

Een reactie posten