Plog 2 ♥ 08-06-2014 ♥ Taxi's, Zwembad, Soeks


Zoals jullie weten ben ik vijf daagjes op vakantie geweest in Marokko (in de stad genaamd Taza) en zoals beloofd heb ik deze dagen geplogt. We gaan dus even terug in de tijd... om precies te zijn naar zondag 8 juni. Kijken jullie mee?






Heerlijk uitgeslapen! Het is tijd om lekker uitgebreid te gaan ontbijten. Mijn vader heeft wat lekkere Marokkaanse pannenkoeken gehaald (zie links- en rechtsboven), Marokkaans brood (rechtsonder), danonetjes , sap en drinkyoghurt. Jammie! Het sapje dat jullie linksonder zien genaamd Miami Pulpy is toch echt wel 'mijn' favo drankje geworden deze vakantie. Het smaakt eigenlijk een beetje naar Apppelsientje maar dan met een twist. 




Ik besluit nog even snel wat te gaan zonnen in het balkon voordat we naar buiten gaan. Ik smeer me in met de Nivea Sun Protect & Refresh Factor 30 (top product!) en neem het boek van Gillian King weer mee. 

Ondertussen is mijn koffer nog steeds een puinhoop - haha. Maar hé het is vakantie, dat komt nog wel! 
Als ik naar buiten ga draag ik mijn Miami shirt van de Primark en een zwarte maxi skirt van de H&M. Makkelijk en lekker luchtig zo met het warme weer (32 graden!).




En ook doe ik mijn huidskleurige bloemensandaaltjes van de ZAZA (klein winkeltje in Rijswijk) aan. 

We nemen de taxi (linksboven) naar de 'soek' (= de grote markt). Opvallend is dat er in Taza vooral wordt gerezen met de blauwkeurige petit taxi's. Zouden wij de tram, trein of bus nemen naar de stad, nemen zij taxi's. We reden met drie personen voor 6 dirham (=nog geen 55 eurocent) naar de markt. Spotgoedkoop dus!

Onderweg schoot ik het fotootje linksonder: allemaal petit taxi's ha! Rechtsboven zien jullie een muur (morgen hier meer over) met allerlei schilderingen. Mooi!




We zijn aangekomen in de soek. Ik had dolgraag wat meer foto's willen schieten, maar het was er zó druk en ik was een beetje bang dat dadelijk mijn camera zou vallen of misschien zelfs gestolen zou worden. Toen het wat rustiger werd maakte ik het fotootje rechtsboven.

Ik vond het echt ontzettend mooi daar! Vers geplukt fruit en groentes. Vijgen, dadels, kokosnoten, trossen bananen, munt en ander Marokkaans pracht en praal. Ook prachtige palmbomen of - nee - ENORME palmbomen (linksonder)! Ik heb zelfs een vijg geproefd (rechtsonder), ontzettend zoet. Lekker!

Ook kwamen we een prachtige moskee, niet ver van de soek vandaan, tegen. Ontzettend mooi versierd met mozaïek. 




We gingen daarna door naar het zwembad. Zoals jullie op de foto's kunnen zien was er (verbazingwekkend) niemand te bekennen! Hallo, privézwembad! I like! Wederom prachtige palmbomen! Lekkere ligstoelen en prachtig uitzicht op de bergen. 



Na het zwemmen gingen we lopend naar het appartement terug om wat extra meer te kunnen genieten van alles. Vlakbij het appartement vonden we allerlei karretjes met maïskolven die op een soort barbecue werden gekookt. 

Eenmaal in het appartement dronken we nog wat Miami Pulpy - jep, ik was er verslaafd aan haha - op het balkon en genoten van het uitzicht. Volle maan! Daarna krop ik lekker in m'n warme bedje. 

Siham 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten