PRADA MARFA 1837 MI



Ik had een tijdje terug een witte plank aan mijn muur bevestigd. Je weet wel, zo'n plankje waarop je allerlei dingetjes kunt uitstallen. Alleen de grote vraag was: wat komt hier te staan? Boeken? Beauty-producten? Kaarsen? Totdat ik gistermiddag weer op de een of andere manier aan Gossip Girl dacht. Wat specifieker: aan het PRADA MARFA 1837 MI schilderij, dat altijd op de muur van de familie Van der Woodsen schitterde. Dat wil ik ook! - en wel op mijn witte plankje.  Het oorspronkelijke doek kost rond de 80.000 dollar... ehm, dat gaat 'em natuurlijk niet worden! -haha. Tweede optie? Effe googlen, copy-past, printen... et voila! 


Ik was altijd al onder de indruk van de Van der Woodsen penthouse styling. Als ik later mijn eigen huisje heb, zal ik Gossip Girl dan ook zeker als inspiratie gebruiken. Voor nu neem ik genoegen met het faken van het PRADA MARFA schilderij voor op het witte plankje in mijn slaapkamer. ;-)


Gossip Girl inspiratie

Ik was eigenlijk best wel benieuwd naar de gedachte achter dit schilderij. Op internet kwam ik dit monument (zie afbeelding hieronder) meerdere malen tegen, als ik 'PRADA MARFA' googlede. En wat blijkt...


Prada Marfa monument, Texas


Het PRADA MARFA schilderij is gebaseerd op het kunstwerk van Elmgreen en Dragset (2005 geconstrueerd). Het monument doet de gedachte opwekken van een 'doorsnee' Prada boutique in the middle of nowhere, maar schijn bedriegt. Het monument is puur kunst! Sterker nog, de deur gaat niet eens open! Het project is door de kunstenaars zelf verzonnen en ontworpen en dus niet in opdracht geweest van Prada. Prada heeft slechts toestemming gegeven en verder geen inbreng gehad in het monument. Ik vind het tof! Gewoon lekker random langs de autoweg een Prada boutique vestigen. Dat kom je toch ook niet elke dag tegen?!


Dan nu mijn creatie:






Dit is het resultaat geworden! Ik heb ervoor gekozen om het simpel en strak te houden met een hartje en een kaarsje à la Gossip Girl!

Liefs,
S.




8 opmerkingen:

  1. Wat leuk! Ik ben toevallig echt deze woensdag begonnen met Gossip Girl, ik heb nu het eerste seizoen bijna afgekeken en ben echt verslaafd haha! De kleding en interieur style zijn inderdaad echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ahh onwijs leuk! En hier nog eentje, ben namelijk ook echt helemaal verslaafd aan gossip girl!
      xx liefs

      Verwijderen
  2. Wat leuk gedaan, ziet er heel chique uit. Ik ben ook echt een gossip girl fan:)
    Liefs,x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Charlotte! Ah echt leuk, hihi! xx

      Verwijderen
  3. Oh wauw dat ziet er echt heel erg mooi uit! Lekker simpel, houd ik van!

    BeantwoordenVerwijderen