UPDATE #7 | VAKANTIE, EXAMENSTRESS, THE CARRIE DIARIES


Jeej... morgennacht vlieg ik naar Marokko voor 5 daagjes zon, zee en strand. Ik heb er super veel zin in! Vooral om lekker even mijn hoofd te legen en tot rust te komen. Ik heb natuurlijk al twee weekjes vrij gehad, maar toch heb ik de behoefte om even weg te zijn voordat ik donderdag - slik - mijn uitslag te horen krijg. Sterker nog, we worden rond 12 uur gebeld, maar dan zit ik nog in het vliegtuig! En eigenlijk vind ik dat wel beter dan dat ik de hele dag op het telefoontje zou moeten wachten. Kortom: spannend!


De eerste week na de examens was ik eigenlijk best wel chill en koel. De uitslag leek toen nog zo ver weg. Maar nu voel ik toch echt wel soms hier en daar een zenuwgolf door mijn buik jassen. Vooral voor het slapen gaan komen allerlei negatieve gedachtes omhoog. Oh, dadelijk heb ik een herkansing en moet ik weer gaan leren terwijl ik alles kwijt ben. Oh, straks ben ik gezakt en moet alles overnieuw of moet ik naar het VAVO met in één klap een nieuwe omgeving, mensen etc. Oh, straks vind ik niet de juiste opleiding. En nog een aantal vreselijke gedachtes. Gelukkig ben ik ervan bewust dat dit slechts rare gedachtes zijn als gevolg van mijn zenuwen. Ik bedoel, ik heb mijn stinkende best gedaan en meer dan dat kan ik gewoonweg niet doen. Ik kan er nu toch niets meer aan veranderen en zal met wat voor uitslag dan ook moeten leven. Punt. En dan nu over tot de leuke dingen....

VAKANTIE! De afgelopen dagen had ik serieus het idee dat al mijn vrienden en familieleden op vakantie waren. Albufeira, Blanes, Barcelona, Kos, Turkije, Parijs, Milaan.... alles kwam voorbij. En daar zat ik dan op mijn kamertje met mijn laptop op de schoot en de regen kletterend tegen het raam. Ik kreeg gewoon medelijden met mezelf. Gelukkige spraken mijn ouders niet veel later de verlossende woorden uit: WIJ. GAAN. OP. VAKANTIE. Yes! Ik heb er echt zin in om even weg te zijn. Vooral de zon heb ik gemist. Hier in Nederland is het zó wisselvallend, argh. 

Trouwens, ik geniet zó ontzettend veel van mijn vakantie. Ik geniet ervan om niks te doen. Wakker worden door het zonnetje, opstaan in alle rust, ontbijten zo uitgebreid mogelijk, bloggen, winkelen als ik er behoefte aan heb, nog meer bloggen, hier en daar wat werken in de bieb, een boek openslaan omdat ik dat zelf wil en niet omdat me dat wordt opgelegd, netflixen op zijn tijd, nog meer bloggen. Heerlijk als je het mij vraagt. Ik zou niets anders meer willen!

Ik heb ook nog een mededeling - tromgeroffel a.u.b. - ik ga ploggen! En wel tijdens mijn vakantie. Zo houd ik jullie op de hoogte wat ik daar allemaal uitspook en beleef. Dat betekent wel dat de plogs vanaf - hopelijk - 13 juni online zullen komen. Ik beschik niet over internet op vakantie (vind ik eigenlijk best wel fijn ;-) ) en bovendien neem ik mijn laptop niet mee, dus vandaar. Ik zal proberen morgen wat extra artikels online te zetten ter compensatie.

Ik ben begonnen aan seizoen 2 van The Carrie Diaries en elke keer als ik een aflevering heb gezien verschijnt er een enorme glimlach op mijn gezicht (IK HOUD VAN DEZE SERIE), maar niet veel later krijg ik zo'n blêh gevoel omdat ik weet dat ik nog maar een paar afleveringen te gaan heb. CW Network (de Amerikaanse zender waarop TCD verscheen) waarom, ik herhaal waarom hebben jullie in godsnaam besloten om deze fantastische, hippe, gave, geweldige en nog een aantal positieve bijvoegelijke naamwoorden stop te zetten!!!!! Ik bedoel ik krijg werkelijk waar een steek in mijn hart bij de gedachte dat ik niet meer te weten zal komen hoe Mouse haar studententijd zal beleven op de Harvard University, of Carrie en Sebastian ooit nog bij elkaar zullen komen, of Maggie nog haar ware liefde zal ontmoeten en hoe Carrie uiteindelijk Miranda en Charlotte zal ontmoeten. Dit. Doet. Pijn. Ik bedoel de acteur Austin Butler is al een argument op zich om te pleiten vóór TCD. En ik was nog maar net over mijn verdriet betreft de stop van Gossip Girl heen, komen ze nu weer hier mee! Argh. 

Mocht het nog niet duidelijk zijn: The Carrie Diaries is echt een leuke serie om te volgen (via netflix als je het programma MediaHint op de computer hebt)! 

Fijne avond, 
xx

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen