REVIEW | YVES ROUCHER ORIENTAL VELVETY SKIN SCRUB MET ARGANOLIE


Een paar dagen terug postte ik een artikel over arganolie (klik hier voor dit artikel). Inmiddels weten jullie wel, hoe enthousiast ik ben over dit wondermiddeltje. Producten waarin arganolie is verwerkt, zijn dan ook zeker mijn favoriet. Zo ook deze skin scrub van Yves Roucher (van de Tradition de Hammam lijn) waarin pure arganolie is verwerkt.



Op de achterkant staat aangegeven dat deze scrub puur voor het lichaam is bedoeld en dus niet te gebruiken is voor het gezicht. Verder dient de scrub goed afgespoeld te worden. 


De bestanddelen. Veel natuurlijke middelen zoals arganolie, Damascener rozenolie, zaadpoeder van de abrikozenboom, Marokkaanse lava klei en kokosnoot-olie. Echter, het goedje is niet parabenenvrij en daarnaast zit er alcohol en parfum in. 


De scrub is donkerbruin van kleur, met fijne korreltjes erin. Ik vermoed dat dit de vermalen zaadjes van de abrikozenboom zijn.


Na wat wrijven over de huid, blijkt de scrub transparant te zijn en bovendien direct door de huid te worden opgenomen. Dus als je de scrub op de huid aanbrengt is het noodzakelijk om direct met draaiende bewegingen de crème over de huid te scrubben. De scrub ruikt ontzettend lekker, de voedende oliën zijn goed te ruiken. Na het scrubben voelt mijn huid ook lekker zacht aan.

Kortom, de Yves Roucher Oriental Velvety Skin Scrub is een fijne scrub die mijn huid daadwerkelijk fluweelzacht (velvety!) achterlaat. De scrub ruikt lekker en zit vol met voedende oliën. Het enige minpuntje dat ik kan bedenken is dat de scrub parabenen, alcohol en parfum bevat wat natuurlijk minder goed is voor de huid.

Siham


Geen opmerkingen:

Een reactie posten