HERFSTMODE 2014


 As we speak, zit ik heerlijk in de tuin. De zon schijnt fel op mijn gezicht, de vogels fluiten en het nummer Wicked Game van Gemma Hayes staat op... Zucht, het is zomer en ik geniet met volle teugen. Toch kan ik het niet laten om even op een rijtje te zetten wat we deze herfst kunnen verwachten wat
betreft de modetrends. Begrijp me niet verkeerd, want ik ben dol op - nee, gek op! - de zomer, maar eerlijk is eerlijk het najaar heeft ook zo zijn charme!


Materialen
To mix or not to mix... Dit najaar worden verschillende soorten materialen gemixt. Natuurlijke materialen zullen worden gecombineerd met grove breisels, kant, transparante stoffen en dergelijke. Daarnaast zijn ook de zwaardere materialen als leer niet weg te denken aankomende herfst.



Kleuren
Bruin! Bruin is de belangrijkste basiskleur dit jaar! Gecombineerd met zachte pasteltinten (jep, ook dit najaar zijn de pastelkleuren helemaal hot), rood of aubergine. De kleuren zullen contrasterend gedragen worden of juist monochroom (één kleur). Maar ook goud zal volop gedragen worden! En wel in de accenten (denk aan sieraden, haaraccessoires, tassen etc.). Qua print zullen de zebra en luipaard dessin veel gebruikt worden.









Sixties
Jaaaaaa, dit wordt mijn favo herfsttrend! Ik ben dol op modetrends uit de jaren '50-'80, echt love it! Wat kunnen we verwachten van deze trend? Mini-skirts, trapeziumvormige jurkjes en Mary Janes (je weet wel, van die schattige hakjes met een bandje).


bron

Excentrieke bontjassen
Sinds het nummer Thrift Shop - waarin Macklemore swingend in zijn luipaard geprinte faux fur zong - kwam ik letterlijk in elke winkel wel een bontjas tegen! Misschien was Macklemore een trendsetter, misschien viel het mij alleen maar meer op, maar waar het op neer komt is dat ik o-ver-al een bontjas tegen kwam. Van H&M tot en met Versace, elk kledingmerk deed mee aan de 'rage'. En je voelt 'em al aankomen... we zijn namelijk deze herfst én winter nog lang niet klaar met de bontjassen. Sterker nog, als ik Alexander McQueen en Roberto Cavalli mag geloven zullen dit jaar de bontjassen sterk bekleurd en beprint zijn. Eccentric furs, baby!




Duvet coats
Van die opgeblazen - no offence - jassen. In de jaren '90 waren deze jassen ook helemaal in en ook ik was van de partij. Of ik zo'n jas nu zou dragen, hmmm dat weet ik nog net zo niet!



Velvet Black
Als klein kind had ik een donkerblauw velvet jurkje en ik was er gek op! Het liefst droeg ik het élke dag, echt waar! Toen ik de foto's van de modeshow van Nina Ricci spotte met velvet black items, waande ik me even weer terug in '98/'99. Ik ben echt benieuwd hoe deze trend gaat uitpakken!


bron

Khaki 
YesYesYes, zo blij dat deze trend weer terug is! Toen een jaar of drie geleden de military khaki kleur werd geïntroduceerd in fashion world had ik vrijwel meteen een legergroene jeans aangeschaft. Herfst/winter 2013 viel de kleur even weer weg in de winkels, maar gelukkig maakt het dit najaar weer zijn comeback! Bovendien zal niet alleen de kleur van soldatenpakken worden overgenomen, maar ook de vorm van de uniformen zullen in verschillende herfstitems worden nagebootst. 



Trompe l'oeil 
Trompe l'oeil zoals dat met een duur Frans woord wordt genoemd: gezichtsbedrog. Optisch zullen de modehuizen namelijk helemaal losgaan. Verschillende geometrische dessins zullen worden gecombineerd tot één geheel. Denk aan zwart-witte jurkjes bedrukt met kris-kras-lopende strepen, cirkels, blokjes en dergelijke. 



Capes & poncho's 
Vorige winter trof ik in de H&M een prachtige cape jas. Donkerblauw, Blair-Waldorf-ish en met mooie knoopjes en ander leuks. Toch kocht ik 'm niet, omdat ik twijfelde of ik zoiets daadwerkelijk op straat zou dragen. Nu maar liefst twee seizoenen verder, heb ik onwijs veel spijt want... I NEED THAT COAT! Volgens de fashionshows van Dolce & Gabanna en Valentino komen ze (gelukkig) deze winter weer terug. Tweedekansje! Oh, en als ik het wederom niet 'aandurf' kan ik nog altijd een poncho over mijn jas slaan, want ook dat is helemaal herfst'14.


Dit waren denk ik wel de belangrijkste/opvallendste trends voor aankomend najaar. Ik ben vooral benieuwd hoe modehuizen als H&M en ZARA de trends velvet black en trompe l'oeil in hun collectie gaan inpassen! Ik kijk dan ook het meeste uit naar deze trends! Oh, en ook de sixties trend.... nou, ja ik ben zo'n beetje benieuwd naar alle trends - haha. 


Until next time,
S

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen