MODA FORTUNA 1 JAAR!


Jeej, lieve lezers! Vandaag is Moda Fortuna alweer 1 jaar! Hiep, hiep, hoera! Precies één jaar geleden maakte ik Moda Fortuna aan. Het was zomer en ik maakte me klaar om naar werk te gaan. Terwijl ik mezelf opmaakte voor de spiegel, realiseerde ik me hoe ik al mijn tips en tricks op het gebied van 
beauty maar al te graag met andere liefhebbers zou willen delen. Het idee popte toen vrijwel direct in mijn hoofd... En ja hoor, met een paar tikken op het toetsenbord was mijn blog geboren! Het liefst wilde ik nog uren achter mijn laptop allerlei dingetjes ontdekken op Blogger, maar ik moest toch echt naar mijn werk toe, haha. Ik weet nog goed hoe ik in de bibliotheek (daar werkte ik toen) fantaseerde over alles wat ik zou schrijven en posten op mijn blog. Oh dit is leuk! Oh en dit! Ja dit! En ook dit! - haha. Ik barste van de ideeën en ging direct na werk achter de computer aan de slag. 


De hele zomer werkte ik - letterlijk - 24/7 aan mijn blog! Ik schreef, schreef en nog eens schreef. Ik ging soms tot late uren door met bloggen. Ik vond - ehhh nee, vind! - het bloggen waanzinnig leuk! Totdat ik op vakantie ging... Geen internet en dus ook geen mogelijkheid om te bloggen. Ik ging maar liefst vier weken op vakantie en had mijn blog verwaarloosd. Eenmaal terug in Nederland had ik in een waas alle artikelen verwijderd. Het was niet goed genoeg, volgens mezelf. Het was niet uniek, het was niet mij. Ik begon helemaal opnieuw. Ik leende de camera van mijn broer, de laptop van mijn zus, het witte bureau (voor de foto's) van mijn broertje. Ik had nu betere middelen om te kunnen bloggen en was er helemaal ready voor. Vanaf dit moment maakte ik alle foto's zelf. Ik kreeg het bloggen steeds meer onder de knie en kreeg er nóg meer plezier in! Ik had alleen nog maar een naam nodig... Terwijl ik wat woordjes voor het vak Latijn aan het leren was, werd mijn aandacht getrokken door het woord 'fortuna' wat lot betekent. Ik googlede het woord en trof ook de betekenis 'geluk'. Precies dit! - dacht ik. Als ik bezig ben met beauty, mode, schrijven, fotograferen of iets vergelijkbaars, kan ik mijn geluk niet op! Mijn dag kan echt niet stuk als ik wat toffe beauty-producten heb gescoord! En ineens had ik het... mijn blog zal 'Moda Fortuna' heten! :)


Het afgelopen jaar was ik heel druk met examens. Ik had jammergenoeg niet heel veel tijd vrij om te bloggen. Nu met de vakantie heb ik gelukkig een heleboel tijd! Ik geniet elke keer weer van het bloggen. Ondanks dat Moda Fortuna alweer een jaar bestaat, ben ik nog lang niet klaar met het ontdekken van alle snufjes in de blogwereld. Ik heb een paar weken terug het webdesign veranderd en ben er tot nu toe heel erg blij mee. 


Schrijven is altijd de kern geweest op Moda Fortuna. Daarmee bedoel ik dat ik elk artikel, of dit nu een review, column of update is, zodanig probeer te schrijven dat het speciaal, bijzonder, uniek, leuk om te lezen is. Ik hoop echt dat dit ook zo bij jullie overkomt! - hihi. 


Moda Fortuna zal in de toekomst nog steeds hoofdzakelijk gericht zijn op beauty. Ongeveer één keer per week zal er een persoonlijke update verschijnen en zo nu en dan een artikel op het gebied van fashion, food en lifestyle. Ook de artikelen die in het verleden regelmatig op Moda Fortuna verschenen, zullen blijven, zoals de 'Wat te doen aan...', 'What's in my bag', 'DIY', 'Reading', 'Favorieten' en 'Opgemaakt' artikelen. 

Zogezegd blijft Moda Fortuna nog steeds heel divers. Ondanks dat het de main focus op beauty heeft gezet, kun je op Moda Fortuna ook terecht voor bijvoorbeeld een receptje of boekrecensie. Mijn doel is dan ook om Moda Fortuna toegankelijk te houden voor iedereen! :)


In de toekomst hoop ik dat Moda Fortuna wat meer lezers rijker zal worden. Schrijven is leuk, maar natuurlijk nog leuker als er lekker veel gelezen wordt! :)


Vergeet je niet om Moda Fortuna op Bloglovin, Facebook, Twitter of Instagram te volgen?

Liefs,
Siham

4 opmerkingen:

  1. Ik herken zoveel. Ik had dat ook toen ik vorig jaar op vakantie was geweest. Ik had geen internet op mijn laptop, waardoor ik een maand geen artikel kon schrijven. Je hebt een super leuke blog meid!!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen