MUZIEK | "TRY" - COLBIE CAILLAT

bron

Ik houd van make-up, verzorgingsproducten en al het andere leuks. Ik lees/bekijk regelmatig andere beautyblogs om nieuwe dingetjes te ontdekken en ga graag naar drogisterijen als Kruidvat om nieuwe spulletjes te kopen. Maar! Siham is ook.. een dagje geen make-up, slenteren in een comfy sweater en
afgetrapte All Stars, een brilletje op haar neus en een knotje hoog op het hoofd. Ondanks dat ik waanzinnig gek ben op beauty, houd ik óók daarvan.


Toen ik een jaar of elf à twaalf was, droeg ik voor de allereerste keer make-up. Het begon allemaal toen mijn zus en ik waren uitgenodigd op een feestje en ik wat van haar make-up-spulletjes mocht gebruiken. Ik deed een beetje mascara en lipgloss, maar toch ging ik toen de deur uit met het gevoel dat ik eruit zag als een pancake -haha! Ik checkte om de seconde of mijn mascara niet was uitgelopen en voelde me onwijs opgelaten. Ik was duidelijk nog té jong om make-up te dragen - ha!


Pas rond mijn vijftiende à zestiende begon ik echt met het dragen van make-up. Daarvoor droeg ik het alleen met speciale gelegenheden. Ik begon met het make-uppen omdat ik het waanzinnig leuk vind, maar ook omdat ik mezelf oud genoeg vond om het te dragen. Het was ook vanaf deze leeftijd dat ik steeds meer tutorials op YouTube bekeek en blogs las over make-up en andere beauty-dingetjes.


Ik ben nooit met make-uppen begonnen omdat ik mee wilde doen met de massa of omdat ik mezelf niet goed genoeg vond. Dat is misschien een beetje moeilijk te geloven met het schoonheidsideaal anno 2014. Iedereen moet een maatje 32 hebben, lange benen, dunne taille, platte buik en ga zo maar door. Onzin. Pure onzin. Niets moet. Iedereen moet zichzelf kunnen zijn. Dat moet.


Ik sluit me dan ook aan bij zangeres Colbie Caillat die in haar nieuwste nummer 'Try' benadrukt hoe belangrijk het is om in alle gevallen jezelf te blijven zijn, van jezelf te houden en niets aan te trekken van al die belachelijke schoonheidsidealen.


Bekijk het nummer van Colbie Caillat hieronder:





Geniet van deze zondag,


Liefs,
S







Geen opmerkingen:

Een reactie posten