REVIEW | VASELINE SPRAY & GO BODY MOISTURISER

 

Precies een jaar geleden werden deze pareltjes gelanceerd: de Vaseline spray & go moisturisers! Ik kocht de aloë vera variant en smeerde - of nou ja sprayde eigenlijk - mezelf de hele zomer in met het goedje. Gek genoeg heb ik er toentertijd geen review over geschreven. Nu het weer zomer is en ik deze body spray weer heb aangeschaft, vond ik het eens hoogtijd om het te reviewen!


 De Vaseline spray & go moisturisers zijn in drie varianten te koop: pure oat extract (havermout), aloe vera en cacao butter. Ik heb ze alle drie getest, maar toch neigde ik naar de aloë vera variant. Deze ruikt lekker fris en bloemig.




Aloë vera is daarbij ook goed voor de huid. Het remt het verouderingsproces (voorkomen is beter dan genezen, toch?) en bevorderd de celgroei. Het pure sap van de aloë vera plant heeft daarnaast ook een anti-bacteriële werking en remt hierdoor het ontstaan van ontstekingen.


Nog een leuk weetje:
Aloë vera trekt als een soort kurkentrekker diep de huid in, dieper dan andere verzorgingsproducten. Daarom kan het andere producten helpen dieper de huid in te trekken. Je kunt dus bijvoorbeeld aloë vera (te koop bij de drogisterij) in combinatie met foundation aanbrengen of als je last hebt van een droge huid eerst een nachtcrème op de huid smeren en vervolgens aloë vera.




Hierboven zien jullie de body moisturiser op mijn hand gesprayd. Ik heb hem bewust dichter op de huid gespoten i.p.v. de geadviseerde 20 cm. om zo een goede swatch te kunnen maken. De spray is totaal niet vettig (wat je eigenlijk zou verwachten bij een product van vaseline) en de huid voelt ook niet plakkerig aan na het aanbrengen. Het viel me ook op dat de crème snel door de huid wordt opgenomen (hé dat moet de aloë vera zijn!) en heel 'licht' is op de huid aanvoelt.


Ik gebruik de vaseline body moisturiser nu al bijna een jaar en ik ben er werkelijk dol op. Het bijzondere is dat ik vooral in de zomer geneigd ben het te gebruiken, ik denk juist omdat het zo een lichte, hydraterende cream is en niet zo zwaar op de huid valt. Perfect dus voor de komende warme zomerdagen of voor op vakantie. De Vaseline spray & go's zijn voor ongeveer 8 euro te koop bij o.a. het kruidvat (momenteel zelfs 40% korting).


Liefs,
Siham

4 opmerkingen: