TIPS... BRIDAL SHOWER ORGANISEREN

Verlovingsring van zussie

Mijn zus gaat binnenkort trouwen! In het najaar zal het sprookje vervuld worden. Het is niet in woorden uit te drukken wat mijn zus wel niet allemaal voor mij betekent. Er zit een leeftijdsverschil van maar liefst elf jaar, maar toch heeft dat nooit zo gevoeld. Als mensen ons op straat zien lopen denken ze eerder dat we vriendinnen zijn dan zusjes. Niet alleen vanwege onze band, maar ook

vanwege het feit dat we totaal niet op elkaar lijken qua uiterlijk. Qua innerlijk hebben we wel weer veel van elkaar. Soms is het gewoon eng, hoe we tegelijkertijd aan eenzelfde iets denken.


Om te vieren dat lieve sis gaat trouwen, organiseer ik een Bridal Shower. Ik vind het ontzettend leuk om te doen en ik heb een heleboel ideeën rondfladderen in mijn hoofd, maar er komt ook veel bij kijken. Daarom zet ik in deze blogpost een aantal tips op een rij!


Brainstormen 
Zet al jouw ideeën onder elkaar. Zoek inspiratie op het internet. Wat vindt de bruid leuk? Wat vinden de vriend(inn)en leuk? Breng een bezoekje aan inspirerende 'bridal blogs', want deze kunnen duizenden leuke ideeën bij je oprakelen! Zelf volg ik (omdat het every girl's dream is, toch? ;-)) twee bridal blogs: www.weddingchicks.com en www.bridedeforce.blogspot.com.


Schrappen en bijstellen
Welke ideeën zijn haalbaar? Welke ideeën vallen buiten de boot of moeten misschien wat concreter worden uitgestippeld? Het is beter om vijf concrete ideeën te hebben, dan tig halve ideeën. En keep it simple zelfs zonder budget kun je er een leuke dag van maken. Wees creatief!


Stel een budget vast
Dit is heel belangrijk! Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je roekeloos dingetjes blijft kopen en regelen. Trek een grens. Dit geldt eigenlijk voor het organiseren van elk soort feestje. Zorg er dus voor dat je een budget hebt vastgesteld met eventueel een bovengrens. Als je eenmaal je plannen op een rij hebt, raad ik het ook aan om even globaal een prijsschatting per onderdeel te maken.


Kies een locatie
Vindt het thuis plaats? Buiten? Misschien zelfs in het buitenland? Kies eerst concreet een locatie/bestemming en ga van daaruit verder met de overige plannen.


Ik ben helemaal weg van dit doosje waarin zussie's verlovingsring zat!


Activiteit
Nu je een locatie hebt uitgekozen is het tijd om na te denken over de activiteiten. Dit kan verschillen van thuis theedrinken tot parachutespringen in Texel. Natuurlijk is dit deels afhankelijk van het budget en de locatie.


Vervoer
Denk na over het vervoer. Rijd je er zelf naartoe of ga je met het openbaar vervoer? Spreek je een afspreekpunt af of rijden alle gasten tezamen naar de bestemming? Als je de bruid wilt verrassen, kun je haar bijvoorbeeld ook blinddoeken (slaapmasker!) totdat jullie de locatie hebben bereikt.


Eten en drinken 
Dit hangt ervan af of de activiteit wel of niet eten en drinken heeft inbegrepen. Als je met z'n allen uit eten gaat, kun je dit punt vanzelfsprekend overslaan. Ga je daarentegen iets anders doen, dan is het raadzaam om hierover na te denken. Ook leuk: zelf gerechten, toetjes, sapjes en dergelijke maken. Je kunt ook de gasten vragen om iets lekkers mee te nemen.


Planning
Plan alles goed van tevoren. Reserveer indien nodig op tijd en spreek voor jezelf af wanneer je de inkopen gaat doen en eventueel de hapjes gaat maken. Zo kom je niet in tijdsstress en heb je alles min of meer onder controle.


Uitnodigingskaarten
Als je de bovenstaande punten in orde hebt, kun je de uitnodigingskaarten maken. Dit kun je heel gemakkelijk via de volgende site gratis maken: www.greetingsisland.com . Je kiest een design uit en dan kun je beginnen aan de informatie die je erop wilt zetten. Zelf heb ik de punten datum, tijd, plaats, activiteit, afspreekpunt en contact aangehouden. Zo is het overzichtelijk voor de genodigden. De kaarten kun je printen naar formaat en daadwerkelijk opsturen via de post of downloaden op je computer/telefoon en via Facebook, Whatsapp, e-mail en dergelijke opsturen.

Voorbeeld Bridal Shower kaart op greetingsisland.com


Tot slot zet ik nog wat ideetjes op een rij:


Parachutespringen

Indoor Skydiven

Zwemfeestje

Varen

Uiteten

24 uur Parijs

Kookworkshop

Dansworkshop

Dagje spa/kuuroord

High tea'en

Survivalen

Kamperen

Picknicken

Filmmarathon

Avondje ouderwets (bord)spellen

Weekendje London

Tripje naar Ibiza, Kos, Venetië etc.


Dit waren mijn tips! Als de Bridal Shower achter de rug is, zal ik wat leuke foto's posten. Voor nu verklap ik nog niets, want ik weet dat mijn zus een trouwe lezeres is, hihi. En nee zussie, onze activiteit staat hierboven niet tussen.... as usual: NO SPOILER! ;-)


Liefs
Siham



4 opmerkingen:

  1. Wat super leuk dat je dit organiseert! Veel plezier!

    Liefs, Robin (cuddlesandtea.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk zeg :) Followed je op bloglovin!

    BeantwoordenVerwijderen