BEAUTY SECRETS FOAMING SHOWERGEL + HAPPY DAYS BODY BUTTER



Vandaag review ik twee topproducten: Beauty Secrets Foaming Showergel en Happy Days Body Butter Cream. Beide producten wisten door hun heerlijke, frisse geur mijn hart te veroveren. Lees je mee?

De verpakkingen zijn pastelkleurig en voorzien van een Chinees tekentje. Wat het merk precies is, kon ik helaas niet vinden.


Er zijn in totaal vier lijnen:

  • Paradise Pink (roze) | galbanum en bergamot
  • Beauty Secrets (mintgroen) | meloen en limoen 
  • Happy Days (geel) | grapefruit en mandarijn
  • Good Health (lila) | eucalyptus en rozemarijn 

Mijn eerste indruk: unieke, rustgevende bestanddelen. Ingrediënten als bergamot, eucalyptus en rozemarijn (vind ik) heel kalmerend en relaxing.


Elke lijn bestaat verder uit zes soorten beauty-producten: 
  • Shower Cream
  • Foaming Shower Gel
  • Body Butter Cream
  • Body Scrub Sea Salt 
  • Handsoap
  • Badzout

Ik ben in bezit van de Beauty Secrets' Foaming Shower Gel en Happy Day's Body Butter Cream. 




De verpakkingen ogen heel rustiek en chic. Zowel het flesje als het potje hebben een matte finishing. Een beetje Rituals meets Weleda.


Beauty Secrets' Foaming Shower Gel 




'Give your skin
a wake up call
with this
refreshing
foaming shower gel


Klinkt heel goed!


Ik zal eerst even kort het principe van foaming beauty-producten uitleggen, mocht het zijn dat je niet hiermee bekend bent. De shower gels zitten onder druk in de fles. Op het moment dat je op de knop drukt (eerst goed schudden en de fles op z'n kop houden), komt er een schuimende vloeistof uit de fles (denk aan scheerschuim). Dit schuim verandert door de vochtigheid van de lucht in een luchtige en mousse-achtige mengsel. Et voila, heerlijk, zacht schuim om de huid mee te reinigen.





De bestanddelen. Weinig natuurlijke bestanddelen en bovendien komt er SLS (sodium lauryl sulfaat) in voor. SLS kan de huid uitdrogen (de meeste solide zepen bevatten ook SLS). Gelukkig had ik geen last van een droge huid, na gebruik van deze shower gel. Heb je echter een vrij droge/gevoelige huid, dan is het raadzaam om SLS-vrije producten te gebruiken.





Oké, laten we de substantie testen!





Op de bovenste foto's zien jullie één 'pompje' zonder water. Op de onderste foto's zien jullie hetzelfde 'pompje' met een aantal druppels water. De shower gel schuimt, zoals jullie kunnen zien, lekker veel (jeej!), maar ruikt ook nog eens heel erg lekker. Eerst ruik je vooral de frisse limoengeur, maar niet veel later komt ook het zoete van de meloen goed naar voren. De geur blijft ongeveer 3 tot 4 uur op de huid zitten.


Happy Day's Body Butter Cream




'Ultimate 
refreshing
grapefruit &
mandarin
moments'


Hmm... grapefruit, lekker tropisch. Ik ben benieuwd.


Een body butter is ietwat dikker en meer creamy dan een body lotion of body milk. Vooral ideaal als je last hebt van een droge of gevoelige huid.




De bestanddelen. Geen SLS. Heel fijn, aangezien body butters vooral een oplossing kunnen bieden aan mensen met een droge huid. SLS zou de huid alleen maar droger maken.




Stukje plastic eraf halen...




... en daar hebben we de body butter.




Oeee, heel creamy!! Top, want dat is precies wat ik zoek in een body butter. De cream trekt ook nog eens lekker snel in de huid en plakt gelukkig niet. Wederom een heerlijke geur. De geur van grapefruit is goed aanwezig met hier en daar een vleugje mandarijn. Deze geur blijft wel iets langer hangen dan de foaming showergel.


Al met al ben ik enthousiast over deze heerlijke zen producten. De kwaliteit van de foaming shower gel is goed te vergelijken met die van Rituals. Daarbij hebben beide producten een ontspannen, unieke geur. Ik raad ze dan ook zeker aan!


Liefs,
S.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen