BEAUTY-TIP | HET HAAR MINDER VAAK WASSEN + L'OREAL PARIS DRY SHAMPOO

Ik heb weer een beauty-tip voor jullie: de L'Oréal Paris Express Refresh Invisible Dry Shampoo. Zoals de naam al verklapt, belooft deze droogshampoo onzichtbaar te zijn op het haar. Sinds ik een jaar of twee terug mijn eerste bus droogshampoo van Batiste heb aangeschaft, kan ik niet meer zonder

droogshampoo. De dagen dat ik geen tijd heb om mijn haar te wassen, spuit ik lekker fijn en snel wat droogshampoo bij de haaraanzet en het haar is weer fris en volumineus. Alleen één nadeel is wel dat de meeste droogshampoos witte strepen en vegen op het haar achterlaten. Gelukkig heeft L'Oreal Paris een fijne droogshampoo ontwikkelt die onzichtbaar belooft te zijn.


bron


Droogshampoo is een uitvinding, geloof me. Het is namelijk niet zo goed voor de hoofdhuid en het haar, om het haar vaak te wassen. De keren dat je het haar niet wast, kun je gebruik maken van een droogshampoo. Waarom je je haar minder vaak zou moeten wassen? Nou, dat zit zo. De hoofdhuid heeft veel talgkliertjes, waarin talg wordt gevormd. Talg is een soort vet en vormt een vetlaagje op de hoofdhuid en beschermt zo de huid. Bovendien houdt het de hoornlaag van je huid soepel en voorkomt het uitdrogen. Het talg op de hoofdhuid belandt op het haar, doordat het haar (o.a. door het borstelen en föhnen) in beweging wordt gebracht. De hoeveelheid talg dat door de kliertjes wordt geproduceerd wordt beïnvloed door de temperatuur. Als je regelmatig het haar verwarmd (föhnen, stijlen, krullen etc.) en/of regelmatig het haar wast, zorg je voor meer temperatuurschommelingen en dus voor meer vet. Dus: het haar minder vaak wassen en de keren dat je het niet wast, gebruik maken van een goede droogshampoo!





Droogshampoos zijn de afgelopen jaren ontzettend up-coming, maar welke is nu het beste? Ik vind zelf dat droogshampoos in ieder geval aan één voorwaarde moeten voldoen, namelijk: geen witte strepen of vegen achterlaten op het haar. De droogshampoos van Batiste ruiken heel lekker, houden m'n haar gedurende lange tijd fris en goed in model en zien er ook nog eens vrolijk en schattig uit. Maar! Ze geven witte vlekken op het haar... too bad! Dit willen we natuurlijk niet hebben. Gelukkig heeft L'Oréal Paris onlangs een invisible dry shampoo gelanceerd. De hamvraag: is de droogshampoo écht onzichtbaar? JA! Ja, ja en nog eens ja! Wat geweldig, een droogshampoo die GEEN witte strepen achterlaat op het haar én ook nog eens heerlijk fris ruikt.


Ingrediëntenlijst L'Oréal Paris Express Refresh Dry Shampoo:


  • Isobutaan, alcohol denat, isopropyl myristate, calcium carbonate, aqua, aluminium starch octenylsuccinate, dimethicone, dimethiconol, limonene, linalool, benzyl alcohol, propylene carbonate, disteardimonium hectorite, citronellol, hexyl cinnamal, parfum 


De L'Oréal Paris droogshampoo bevat aluminium zetmeel in plaats tapioca zetmeel (komt in de meeste droogshampoos voor) dat samen met de overige poederige componenten het talg opnemen en de witte waas over het haar voorkomen. Misschien omdat het aluminium zetmeel een fijnere textuur heeft dan het tapioca zetmeel en dus de onzichtbaarheid van de L'Oréal Paris droogshampoo verklaart?


Verder bevat de droogshampoo ook geen silica, wat gebruikelijk een volumeboost aan het haar geeft. Dit verklaart misschien dan ook waarom het volume effect minder is en bovendien sneller uit het haar is verdwenen. Dit is wel jammer, maar tegelijkertijd vind ik het ook weer niet zo'n grote ramp. Ik gebruik droogshampoos voornamelijk om de vettigheid van het haar tegen te gaan en niet zozeer voor het volume effect, daarvoor zijn genoeg andere producten op de markt verkrijgbaar.




Als ik de droogshampoo in de ochtend bij de haaraanzet aanbreng, blijft mijn haar gedurende de hele dag fris en schoon. Ook krijgt mijn haar een bescheiden volumeboost na het aanbrengen van de droogshampoo. De volume is misschien dan wel weer snel verdwenen uit het haar, maar de hoofdfunctie (het tegengaan van vettig haar) doet deze droogshampoo uitermate goed. Een twee-in-één product dat zich ook nog eens onderscheidt van de overige droogshampoos in de gewenste onzichtbaarheid. De droogshampoo is ook nog eens betaalbaar (rond de 2 euro) en gewoon bij de drogisterijen verkrijgbaar.


Liefs,
S.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen