BRIDAL SHOWER ZUS


2 augustus was het zover: de Bridal Shower van mijn zus! Het allereerste feestje dat ik helemaal zelf heb georganiseerd! Het was soms wel even een beetje zweten en stressen (Is het weer mooi? Kan iedereen komen? Hoeveel eten en drinken moet ik inkopen?), maar het is uiteindelijk allemaal gelukt! In deze
blogpost neem ik jullie mee naar de Bridal Shower en laat ik een aantal foto's van de dag zien!


In de eerste instantie hadden we gepland om te gaan picknicken op het strand van Scheveningen. Mijn zus zou later nietsvermoedend arriveren met haar vriendin, die haar die dag zou "kidnappen". Iedereen was ingelicht, tijd, datum en plaats waren afgesproken en het eten en drinken was ingekocht. Alleen één probleempje... de dag voor de bridal shower werd er gewaarschuwd voor onweer, bliksem, regen, wind, storm... er werd bij wijze van spreken gesproken over een tsunami. "Pas op!" "Let op!" "Code Oranje" en nog meer akelige boodschappen. WAT. NU. HELP. -dacht ik bij mezelf.


Dus ging ik met mijn schoonzus en de beste vriendin van mijn zus rond de tafel (letterlijk). Wat zijn de opties? Kunnen we het risico lopen? Uiteindelijk was ik degene die de knoop doorhakte: we nemen het risico niet en houden de bridal shower lekker thuis.


Het plan om mijn zus die zaterdagochtend af te leiden ging wel nog steeds door. Ik had natuurlijk tijd nodig om het huis te versieren. Dus ging zij zaterdagochtend met haar vriendin naar de bios. Tegelijkertijd stond ik diezelfde ochtend met een stofzuiger en een zak versiersels in mijn handen klaar. Let's do this! - sprak ik mezelf moedig in. Ik had letterlijk twee uur de tijd voor het opruimen, versieren, eten en drinken, de muziek, cadeautjes en ga zo maar door.





De gasten waren gearriveerd en samen wachtten we ongeduldig af totdat mijn zus zou aankomen. Om 12 uur ging de bel, daar was mijn zus en haar vriendin! Mijn zus weliswaar geblinddoekt met het meest charmante slaapmasker ever: the bitch is sleeping, stond op het slaapmasker geborduurd. Sorry sis, haha! Terwijl mijn zus niet wist wat haar te wachten stond, stonden ik en mijn nichtje gereed met de party-popper. Mijn zus haalde het slaapmasker van haar gezicht en direct schoot de confetti met een harde knal de lucht in... Het feest kan beginnen!





De tafel was gedekt en stond bomvol van de lekkernijen en sapjes: sandwiches met komkommer-, eier-, en tonijnsalade, stokbrood met kruidenboter en aioli, wraps met zalm, roomkaas en rucola, popcorn, chips, chocolade muffins, custard cakejes, chocolate chip cookies, rijstsalade, worteltaart, pannenkoeken, nootjes, wafels met slagroom en nog meer lekkere dingen.


Terwijl we genoten van al het lekkers, kletsten we honderduit. Geklets, gelach en gezelligheid, dé ingrediënten voor een geslaagd feestje!





De cadeautjes!! We hebben met ze allen super leuke en creatieve dingetjes weten te kopen voor mijn zus. Dingetjes voor in haar nieuwe huis, beauty-spulletjes, kookspulletjes en nog meer leuks! Ze is lekker verwend die dag! Alleen kreeg ze die cadeautjes natuurlijk niet zomaar... ze moest er eerst voor zweten. We hadden namelijk 50 vragen voorbereid en bij elk goed antwoord mocht ze een cadeautje uit het mandje uitpakken, hihi.





En ja hoor... ze had alle vragen goed en dus alle cadeautjes verdiend! Zoals je hierboven kunt zien heeft ze heel veel spulletjes voor haar huis gekregen... Echt te schattige potjes, doosjes, glaasjes enz. ik kreeg spontaan zelf de neiging om te verhuizen - haha. 




Vervolgens was het tijd om naar de tuin te gaan! Het was uiteindelijk - never trust the weather forecast - mooi weer! Al het lekkers verhuisden naar de tuin en hier speelden we de volgende twee spelletjes: eerst "wie/wat ben ik?" en vervolgens "hints". Hartstikke gezellig en we hebben super veel gelachen!




Terwijl de meiden druk bezig waren met de spelletjes, maakte ik in de keuken het toetje gereed. Een bodem verkruimelde bastogne koekjes met daarbovenop een bolletje strawberry cheesecake ijs (met stukjes aardbei en cookie dough... heeeeemels), een bolletje pistache ijs en een bolletje chocolade ijs, een toefje slagroom en een handje cranberry-muesli. De plastic bekertjes op de foto waren voor de kids van mijn nicht. Hmmm... Jammmie...




Na het toetje maakte ik de salontafel in het huis gereed met bordjes, servetjes en vorkjes en vervolgens riep ik mijn zus en de gasten binnen voor taart en thee! Niet zomaar een slagroomtaart... nee, dit was een fancy slagroomtaart met supercoole sterretjes. Yeah!




De gasten gingen naar huis en mijn zus en ik begonnen alvast met het opruimen, terwijl we nog wat nagenoten van de dag. Het was een super geslaagd feestje! Boordevol gezelligheid! Maar ik had nog één cadeautje voor mijn zus in petto... persoonlijk vond ik dit het mooiste cadeau... een plakboek waarin familie en vrienden lieve berichten hebben geschreven geïllustreerd met prachtige foto's van vroeger en nu. Het boekje heb ik basic gekocht en gecustomized met wat parels en rozen. Met het openslaan van dit boekje, kreeg mijn zus direct een brok in haar keel. De tranen van blijdschap en besef rolden over haar wangen... Met een traan en een lach omhelsden ze mij. Ze vond dit het mooiste cadeau van de avond... (ondertussen snotterde en snikte ik ook wat en probeerde ik door mijn tranen heen een glimlach op mijn gezicht te toveren). Mijn zus was blij en dus was ook ik blij... Het was een mooie dag! Een dag om nooit te vergeten!


Liefs,
S.



4 opmerkingen: