L'OREAL PARIS MISS MANGA MASCARA


Ik ben ontzettend gehecht aan mijn Clump Defy Mascara van Max Factor. Ik gebruik 'm al járen en ik ben eigenlijk ook niet van plan om van mascara te wisselen. Echter... de 360 graden brush van de Miss Manga mascara van L'Oréal Paris maakt me nieuwsgierig. Let's review!


De Miss Manga Mascara is geïnspireerd op de Japanse tekenkunst genaamd Manga. Volgens L'Oréal Paris is Manga meer dan alleen een cartoon. Het is fashion, attitude en makeup:

"Geïnspireerd door emotie zijn jouw ogen de expressie van je ziel. Maak je ogen blikvangers met de nieuwe Miss Manga mascara van L'Oréal Paris. Een meisjesdroom met volle, mega zwarte wimpers," aldus L'Oréal Paris. 




De mascara is zo ontworpen dat hij veel volume creëert. Het innovatieve borsteltje kan namelijk 360 graden draaien en omhult zodoende zowel de bovenste als onderste wimpers eenvoudig met mascara. Ook zou je door dit speciale borsteltje minder/geen vlekken maken. Ik ben benieuwd!




Het borsteltje is iconisch gevormd (=onderkant dikker dan bovenkant). De onderkant is bedoeld om de wimpers royaal te omhullen met mascara. De punt van het borsteltje separeert de wimpers van elkaar en zorgt er tevens voor dat de wimpers in de ooghoek beter kunnen worden bereikt.




Hier zien jullie een swatch. Ik heb slechts eenmaal over mijn pols gewreven en woah er komt lekker veel product vanaf!




Ter vergelijking een afbeelding van mijn wimpers zonder mascara.





Met mascara.


Mijn wimpers ogen inderdaad een stuk langer en hebben meer volume. Er komt onwijs veel product van het borsteltje af, dus ik moest echt voorzichtig te werk gaan. Een laagje teveel en je hebt 'spinnenpoten' en klontjes. Dit vind ik zelf een minpunt, maar het idee achter de Miss Manga mascara is big, bigger, biggest, dus het was wel te verwachten. Verder heb ik mijn best gedaan om mijn wimpers zoveel mogelijk van elkaar te scheiden door het puntje van de borstel te gebruiken, maar toch vind ik het resultaat matig. De Clump Defy mascara van Max Factor is toch net even wat beter in het separeren (en voorkomen van klontjes). Ook vind ik dat het 360 graden draaien van het borsteltje weinig tot niets toevoegt aan het geheel. Om heel eerlijk te zijn, vind ik het zelfs nutteloos, want als je net iets te hard drukt, zit je hele ooglid onder mascara. De flexibiliteit van het borsteltje biedt namelijk maar weinig houvast tijdens het aanbrengen van de mascara.


Voor volume en thickness is deze mascara zeer geschikt. Echter, qua separeren en voorkomen van klontjes doet de Miss Manga mascara zijn werk minder goed. Het idee van L'Oréal Paris is erg creatief en innovatief, maar niet echt iets voor mij.


De Miss Manga mascara van L'Oréal Paris is voor 14,99 euro te koop bij de drogisterijen.


Liefs,
S.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen