MIJN FAVORIETE DOVE SHOWER GELS


Mijn moeder gebruikt al jaren Dove producten: shampoo, shower gels, body lotions, noem maar op. Haar kast staat bomvol met diverse Dove producten! Ik ben dan ook zowat 'opgegroeid' met dit merk enne... door de jaren heen heb ik stiekem dezelfde verslaving ontwikkeld, haha.


Shower gels van Dove, I'm obsessed. Ik heb, koop én wil er een heleboel! Oh, en vooral de Go Fresh varianten ruiken zó onwijs lekker... heaven. In deze post deel ik mijn drie favorieten Dove shower gels!





Voordat ik overga tot de reviews, begin ik met een korte uitleg over de NutriumMoisture-technologie die in alle douchegels van Dove is toegepast. Het begon allemaal met een innovatieve doorbraak van Dove in de jaren'80: zeep met hydraterende elementen. De huid zou door deze vochtinbrengende elementen minder snel uitdrogen en zachter blijven aanvoelen. De Dove Formule bevatte namelijk stearinezuur met SLI (sodium lauryl isethionate) in plaats van SLS (sodium lauryl sulfaat), die de huid juist zou uitdrogen. De combinatie van stearinezuur en SLI zou de huid extra bescherming geven door een verbeterde hydratatie.


Al snel werd de formule ook toegepast op vloeibare zeep. Dove stond tot dan toe bekend om haar hydraterende producten. Voor de nieuwe douchelijn zouden ze nog wat toevoegen aan het concept: elementen die huid niet alleen zouden hydrateren, maar ook voeden. Oftewel, de focus kwam nu ook te liggen op het versterken/herstellen van de huid.


En ja, hoor! De nieuwe, uitgebreide formule van hydrateren + voeden was geboren: NutriumMoisture. Een perfecte combinatie van vochtinbrengende en voedende bestanddelen.


Oké, genoeg achtergrondinformatie, op naar de reviews!


 Go Fresh Blauwe Vijg & Oranjebloesem 




Dit is dé favoriet van mijn favorieten (eh.. volg je me nog? -haha). Ik gebruik deze serieus al twee hele jaren! Ik wissel graag van beauty-producten af, maar als het op shower gels aankomt, neig ik ALTIJD naar de Dove Go Fresh in de geur van blauwe vijg en oranjebloesem. Unconditionally love...



'Ontdek de unieke mix van NutriumMoisture met de uitnodigende geur van blauwe vijg en oranjebloesem. De verfrissende geur inspireert je zintuigen en geeft je een hersteld gevoel. Onze perfecte balans van frisheid en verzorging. Opwekkende verfrissing die de huid werkelijk voedt.' 





Ik hou van beauty-producten met unieke ingrediënten, want dat resulteert (meestal) in een heerlijke geursensatie! De eerste keer dat ik dit product rook, was ik vrijwel meteen om. De geur is heerlijk fris en fruitig, zoals de verpakking eigenlijk ook een beetje verklapt. Heerlijk om jezelf mee te verwennen na een lange school/werkdag.





De bestanddelen. De shower gel bevat het bestanddeel SLES (sodium laureth sulfaat) en Benzyl Alcohol. Dit kan de huid uitdrogen of schilferig maken. Ik vind het niet zo'n groot probleem, want ik merk er niets van. Nu heb ik een wat vettigere huid, bij een droge/gevoelige huid raad ik het af. Verder bevat het product ook het vochtinbrengende bestanddeel glycerine en het voedende bestanddeel stearinezuur.


Limited Edition Beauty Blossom 




Mijn tweede favoriet, is de Dove Limited Edition Beauty Blossom. Dove komt twee keer per jaar met een LE lijn: in de winter de Winter Care producten (extra verzorging van de huid is dan natuurlijk een must!) en in de zomer de Beauty Blossom lijn. Dit LE product is van anderhalve jaar terug, maar nog steeds gebruik ik 'm volop! Normaal ben ik eigenlijk niet zo van bloemige douchegels (liever fruitige geuren), maar woah deze (lotusbloem) ruikt intens lekker!

 


De geur is echt heel lekker! Sterk, maar lekker. En totaal niet bloemig eigenlijk, eerder zoet en fris.






De bestanddelen. Ook nu weer SLES en Benzyl Alcohol.


Go Fresh Nectarine & Witte Gember 




De derde en laatste douchegel: Dove Go Fresh in de geur van nectarine en witte gember. Bleh, witte gember? - denk je nu vast. Maar onderschat het niet! De combinatie van dit unieke bestanddeel en nectarine ruikt INTENS lekker. Sterker nog, het mandje waarin ik al mijn douchegels bewaar ruikt heerlijk zoet en fruitig door dit flesje. Zó sterk en intens is dus de geur. Top!




'Een explosie van frisheid die de huid werkelijk voedt. Een waterval van bruisende bubbels en fruitige frisheid op je huid. Het sprankelende, fruitige parfum van nectarine & witte gember. Verrijkt met onze revolutionaire NutriumMoisture om je huid diep te voeden voor een mooiere huid.' 





De Dove Go Fresh producten hebben een sprankelende, frisse uitstraling. Mijn aandacht wordt in de winkel direct door deze pareltjes getrokken. Zo hoort dat. 


 

Ook nu weer SLES en Benzyl Alcohol. Alle douchegels van Dove bevatten deze bestanddelen. Ik vind het niet heel erg aangezien ik de douchegels niet op mijn gezicht gebruik en op mijn lichaam er niet veel van merk.





De 'swatches'. Van links naar rechts: Beauty Blossom, Blauwe Vijg en Oranjebloesem en Witte Gember en Nectarine. De douchegels schuimen goed en voelen zijdezacht aan. Na het douchen voelt mijn huid lekker verzorgd en 'schoon' aan. De geur blijft redelijk lang hangen en overheerst geheel niet.


De prijzen (gewoon te koop bij de drogisterij):

  • Douchegel 250 ml ca. 3,49 euro
  • Douchegel 500 ml ca. 5,69 euro


Liefs,
S.

2 opmerkingen:

  1. Leuke review! Zelf heb ik de beauty blossom body lotion, wat een heerlijk geurtje! Blijft ook erg lang lekker ruiken voor een body lotion vind ik! XLiesbeth
    http://closet-cocktail.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dove heeft echt ontzettend fijne producten. <3

    BeantwoordenVerwijderen