PARFUM | PRIMARK 'HE LOVES ME' (DUPE MARC JACOBS DAISY)


Ik had al een berichtje op Facebook geplaatst: ik heb dé ultieme dupe van Marc Jacobs' 'Daisy' gevonden! Ja, ja zeker... een geurtje van onze one and only Primark! Dit geurtje kost slechts 7 euro, terwijl 'Daisy' rond de 70 à 80 euro kost. In deze blogpost lees je meer over 'He Loves Me'.







Ik was een paar dagen terug in de Primark en terwijl ik aan het shoppen was rook ik een aangename geur... 'Daisy' van Marc Jacobs, ik wist het zeker. Dus ik keek om me heen, maar zag niemand met een flacon of iets dergelijks, terwijl de geur zo sterk en intens rook. En ja hoor, bleek dat ik nog geen meter van de beauty-schappen stond, vol met mooie witte flacons versierd met schattige madeliefjes. EEN DUPE! - dacht ik meteen! Een dupe van het (belachelijk) dure geurtje 'Daisy' van Marc Jacobs! In. M'n. Mandje. Afrekenen. Nu. En zo geschiedde.


De verpakking is waanzinnig cute. Op de voorkant een madeliefje en leuke, schattige kreten en aan de zijkanten gele polka dots.


He loves me...

... passionately 

... a little

... a lot

... madly


Toen ik de verpakking van het parfum zag dacht ik meteen terug aan vroeger. Als klein meisje ging ik regelmatig naar het park met mijn moeder. Het gras stond in de zomer en het najaar vol met madeliefjes. Ik plukte een handje vol bloemen en ging in het gras liggen. Vervolgens trok ik één voor één de witte blaadjes van het gele kopje eraf: ik hou van je, ik hou niet van je, ik hou van je... etc. Hahah! Eerlijk, als kind hebben wij dit allemaal gedaan, of niet? De titel 'He Loves Me' in combinatie met de madeliefjes roept bij mij in ieder geval direct deze herinnering op. Nostalgie! Wat mij betreft een onwijs creatief concept van Primark.





Op de achterkant van de verpakking staat een lief, klein berichtje weergegeven:


"Surround yourself with love
and flowers...
innocent daisy and sweet lily of the
valley combine deliciously with a
mouth watering crush of green apples
and juicy pear"


"Omring jezelf met liefde" ... daar sluit ik me helemaal bij aan.





Tijd om dit lieve pakketje te openen! Direct komt de knallende gele binnenkant me tegemoet. Lekker fel en vrolijk.





Et voila, het flaconnetje met een madeliefje. Schattig, lief en vrolijk. Dit heeft eigenlijk iedere beauty-fanaat nodig in z'n stash, hihi.


Het parfum is een combinatie van bloemen en fruit. Het bestaat onder andere uit madeliefjes (of course), lelies, groene appels en peren. 'Daisy' van Marc Jacobs bevat deze ingrediënten overigens ook. Het zal je dan ook niets verbazen dat deze twee parfums haast identiek ruiken. Eén positief verschil: de prijs, 7 euro versus 70 (of meer) euro.


Hoe ruikt het parfum? Eerst ruik je een zachte, bloemige geur, maar niet veel later komt het fruitige van de appels en peren naar voren. De combinatie van bloemig en fruitig, geeft naar mijn mening de doorslag.




Ondanks dat het een eu de toilette is, blijft de geur lang zitten zonder al te overheersend aanwezig te zijn. De geur is bloemig, zacht en fruitig en is goed naar werk, school of een andere vergelijkbare gelegenheid te dragen. Een typisch voorbeeld van een 'everyday' geurtje. Het parfum is daarbij een ultieme dupe van het Marc Jacobs geurtje 'Daisy'. En daarnaast is 'He Loves Me' gewoon een te schattig flesje! ;-)


Liefs,
S.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen