REVIEW | GARNIER INTENSIVE 7 DAYS BODY MILK IN MANGO


Als ik denk aan zomer 2014, denk ik aan mijn Garnier Body Milk in mango. Deze fijne body milk heeft mij namelijk de hele zomer voorzien van een goedverzorgde huid. Een body milk, die echt goed werkt en ook nog eens lekker ruikt naar mijn favoriet fruitsoort: mango. Ik zeg reviewen en op de blog!



De fles heeft een mintgroene, frisse kleur en bevat maar liefst 400 ml body milk. Genoeg voor de komende paar maanden wat mij betreft. De Garnier Body Milks zijn in 4 varianten verkrijgbaar:


  • Een herstellende body milk met shea butter 
  • Een verzorgende body milk met mango-olie 
  • Een hydraterende body milk met Aloe Vera
  • Een smoothing body milk met cacaoboter

Toen ik in de winkel stond had ik algauw mijn keuze gemaakt: mango-olie. Ik hou van mango(geur), ahh... gewoon zo heerlijk zoet en fruitig! Bovendien is mango-olie goed voor de huid. De mango-olie is onttrokken uit mango-pitten afkomstig uit Zuidoost-Azië en bevat vele essentiële voedingstoffen voor de huid. Mango-olie staat daarnaast ook bekend om zijn intense verzachting en egalisering van de huid.





Naast de specifieke ingrediënten, bevatten alle varianten body milks het bestanddeel L-Bifidus. L-Bifidus is een anti-uitdrogingshydratant dat het natuurlijke hydratatie-reservoir van de huid optimaliseert en de beschermende laag van de huid versterkt. Door de geoptimaliseerde hydratatie wordt dus uitdroging van de huid voorkomen.


De body milk belooft daarbij 24 uur lang hydratatie en een kwaliteit verbetering (dagelijks gebruik) van de huid na ca. 7 dagen. Op de fles staat zelfs aangegeven dat een klinische test na 7 dagen ongeveer de volgende resultaten zou geven:

  • schraalheid: -49%
  • ruwheid: -25%
  • soepelheid: +26%

En ik moet zeggen dat ik me hierin wel kan vinden. Mijn huid voelt inderdaad een stuk soepeler aan en daarbij zijn droge plekjes als sneeuw voor de zon verdwenen. So far, so good.




De body milk is heel creamy, niet vettig en valt licht op de huid. Ook wordt de body milk snel door de huid opgenomen. Ik heb de body milk de hele zomer gebruikt en ik kan bevestigen dat mijn huid toch echt zachter en soepeler is gaan aanvoelen. Ik ben fan!

Liefs,
S.


1 opmerking: