REVIEW | MAYBELLINE BABY LIPS (HYDRATE)



De H&M Macadamia Nut Lip Treatment was maanden mijn favoriete lipbalsem, totdat ik de Baby Lips van Maybelline uitprobeerde. Deze kleurrijke lipbalsems werden het afgelopen jaar gelanceerd en waren meteen een hype! Beauty-fanaten kochten ze massaal in en de meningen waren positief. Alleen
ik bleef een beetje achter, haha. Ik heb mijn eerste Baby Lips namelijk nog maar recent aangeschaft... Guilty! Maar dat neemt niet weg dat ik sindsdien helemaal addicted bent!


De Baby Lips Lipbalsems zijn in Nederland verkrijgbaar in maar liefst 5 varianten: Hydrate, Freshen, Repair, Cherry Me en Pink Punch. Bij elk type vrouw hoort een speciale Baby Lips:

  • Hydrate (citroen en basilicumgeur): sportief en zelfverzekerd
  • Freshen (muntgeur): dynamisch en actief
  • Repair (kers en amandelgeur): rebels en onafhankelijk
  • Cherry Me (kersengeur): verleidelijk en spontaan
  • Pink Punch (passievrucht): lief en romantisch

En ra, ra, ra welke heb ik gekocht zonder ook maar enige voorkennis? Hydrate! Voor de sportieve vrouw... WAT! Ik ben alles behalve sportief. Ik durf te zweren dat mijn goudvissen sportiever zijn dan ik, haha. Hoe dan ook, in de winkel viel ik voor Hydrate en die zal ik dan ook in deze blogpost reviewen. In vergelijking met de andere vier Baby Lips is Hydrate het meest neutraal (geen kleur).




Allereerst, wat zien de Baby Lips er toch schattig uit! Voegt meteen wat kleur toe aan mijn beauty-stash en hoe... knalroze letters in combinatie met een knalblauw omhulsel. Ook fijn dat de lipbalsem niet al te groot is, zodat 'ie lekker in mijn tas overal mee naartoe kan.


Maar de Baby Lips zijn niet alleen op basis van hun vrolijke kleurtjes enorm populair geworden, de lipbalsems staan namelijk ook bekend om hun verzachtende en hydraterende werking. De formule van de Baby Lips bevat het plantenextract Centella Asiatica. Dit is een krachtige Aziatische kruid dat al eeuwenlang wordt gebruikt vanwege zijn geneeskrachtige werking. Centella Asiatica stimuleert de aanmaak van collageen type 1, wat er o.a. voor zorgt dat wondjes sneller genezen en littekens vervagen.


Verder bevatten Hydrate, Freshen en Repair aloë vera en Cherry Me en Pink Punch honing. Overige bestanddelen die in alle vijf de lipbalsems voorkomen zijn: shea butter, vitamine B5, vitamine C en vitamine E. Daarnaast beschermen de Baby Lips de lippen tegen de schadelijke invloed van UV-straling met SPF 20.


Dus nog eventjes op een rij...
  • Vitaminecomplex... houden de lippen zacht, glad en gezond
  • SPF 20... beschermt tegen UV-straling en uitdroging
  • Shea Butter... hydrateert de lippen
  • Centella Asiatica... vermindert droogtelijntjes, vervaagt littekens en helpt wondjes sneller te genezen


bron


Veel natuurlijke ingrediënten, maar helaas niet alles.




De Hydrate Baby Lips is kleurloos en ruikt heel erg fris en fruitig. In de eerste instantie dacht ik dat de lipbalsem naar groene druiven en/of passievrucht rook, maar het is toch echt citroen en basilicumgeur! Basilicum in een lipbalsem, dat is toch eens bijzonder, zeg -ha!


Cherry Me en Pink Punch zijn overigens de enige twee varianten, die de lippen respectievelijk lichtrood en lichtroze kleuren. De overige balsems zijn dus net als Hydrate kleurloos.




Na het aanbrengen van Hydrate voelen mijn lippen zacht en soepel aan. Droogtelijntjes en korstjes zijn verdwenen en mooi verzorgde en gehydrateerde lippen zijn ervoor in de plaats gekomen. Bovendien blijven mijn lippen gedurende 7 à 8 uur lang zacht en gehydrateerd. De Baby Lips zien er niet alleen vrolijk uit, ze ruiken ook nog eens lekker en verzorgen mijn lippen uitermate goed. Ik ben enthousiast en zal dan ook zeker nog een paar varianten aanschaffen. Ik ben vooral benieuwd naar Freshen (ik houd van muntgeur in lipproducten) en Repair (oh, I love cherries!).




De Baby Lips zijn voor 3,49 euro te koop bij o.a. het Kruidvat, de Etos en DA.


Liefs,
S.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten