TAG | MY SCHOOL STORY (BEAUTYGLOSS)



Mijn god, drie maanden vakantie zijn voorbij gevlogen! Ik heb gewoon een kwart van het jaar vakantie gehad, maar toch zou een verlenging van een maandje of 12 geen kwaad kunnen ;-) Terwijl het in Nederland regent, waait en dondert, nemen we met z'n allen mentaal afscheid van de zomer en bereiden
we ons voor op het nieuwe school/werkjaar.


Over twee weken sta ik as we speak op het station in de kou met slaapogen te wachten op de trein. Mijn (zware) boekentas bungelend om mijn schouder en zenuwgolven jassend door mijn buik: de eerste uni-dag! Spannend. Aan de ene kant heb ik weer zin om productief te zijn. Hoe gek dit ook mag klinken, iets in me verlangt ernaar om nieuwe dingen te leren en kennis op te doen. Geneeskunde was altijd al mijn droom geweest en ik hoop dan ook met heel mijn hart dat alles zal lukken. Aan de andere kant heb ik - wie ook niet - geen zin om te beginnen. Wekkers die om half 7 afgaan, ongemakkelijk ontbijten in de trein, zware tassen, lange dagen en dus laat thuis, tot diep in de avond studeren/blokken, stressen, studiepunten, tentamens... en nog meer gedoe. Negativiteit all the way, haha. Sorry, maar eerlijk is eerlijk al deze punten maken studeren nét even wat minder leuk. 


Oké, genoeg geklaagd, over tot de My School Story Tag. Deze tag is door Beautygloss opgesteld en het leek me wel leuk om de vragen te beantwoorden. Ik heb recent mijn vwo diploma gehaald en ga over twee weekjes beginnen met de studie geneeskunde. Ik zal de vragen dus beantwoorden aan de hand van mijn herinneringen/ervaringen aan de middelbare school.






MY SCHOOL STORY TAG


Hoe oud ben je en zit je nog op school?
Ik ben bijna 18 jaar (op 26 augustus) en heb dus net de middelbare school afgerond. Op 1 september begin ik aan mijn studie geneeskunde.


Welk niveau(s) heb je gedaan?
In groep 8 kreeg ik het advies havo/vwo en met dit advies begon ik de middelbare school. Vervolgens meldde mijn mentrix eind eerste klas, dat ik naar het gymnasium mocht. Ik was in het begin sceptisch: wat moet ik nou met die klassieke talen? Maar uiteindelijk heeft mijn beste vriendin (die ook het gymnasium kreeg aangeboden) mij overtuigd om het te gaan doen. Dus gingen we met z'n tweetjes naar de tweede klas van het gymnasium. Vervolgens koos ik in de derde klas het profiel NG + NT en haalde ik in de zesde klas mijn diploma.


Markeerstiften... ahh ik kan niet zonder!

Vond je school leuk?
Eerlijk? Nee, haha. Nou ja, de onderbouw (klas 1 t/m 3) was wel leuk. Ik zat toen nog in de klas met mijn beste vriendin, die ik van de basisschool kende. We deden alles samen en we vormden samen één front. In de vierde klas gingen we uit elkaar. Zij ging naar het havo, ik bleef op het gymnasium. In de vierde klas werd alles ook een beetje anders. We hadden geen vaste klassen meer en zaten in verschillende clusters. Ik kende niet zoveel mensen en vond het ook moeilijk om nieuwe vrienden te maken. De stof werd moeilijker en ook meer. Ik draaide een knop om en stortte me volledig op school. Ik leerde non-stop achter elkaar en bouwde een muur om mij heen. Ik deed totaal geen leuke dingen met klasgenootjes en sloot mezelf af van de groep. Mijn cijfers waren hartstikke goed: achten, negens en soms zelfs tienen, maar het was voor mij nooit goed genoeg. Het kon altijd beter en daarmee werd ik enorm streng voor mezelf. Mijn ouders merkte dat ik mentaal en fysiek (ik putte mezelf uit) achteruitging en overtuigde me om te gaan sporten en een bijbaantje te nemen om zodoende in contact te komen met andere mensen. Dus dat deed ik. Vanaf dat moment ging het beter en werd ik ook zelfverzekerder. In de vijfde klas ging het velen malen beter. Ik maakte veel lieve, nieuwe vrienden en vond een balans tussen school en sociale dingen. Totdat ik in de zesde klas weer een dipje kreeg: mijn vader was ziek. Vanaf september tot en met februari moest hij diverse behandelingen en onderzoeken ondergaan. De sfeer was somber en naar. Gelukkig kregen we in februari goed nieuws. Ik herpakte mezelf en zette me weer voor de volle honderd procent in op school.




Wat vond je het leukste vak op school?
Wiskunde. Verklaar me voor gek, maar ik hou van wiskunde!


Wat vond je het stomste vak op school?
Gym. Ugh. No comment.


Hoe laat stond je op om naar school te gaan?
Ik stond in het begin om 06:45 uur op, maar later leerde ik in de ochtend alles in een halfuurtje te doen (haha) en ging mijn wakker wat later, rond 7:15 uur.


Hoe ging je naar school? Fiets, bus, etc.
Ik ging met de fiets naar school. Mijn route ging door het park, dus het was altijd heerlijk om zo in de vroege ochtend door de bossen te fietsen.


Wat voor schooltas gebruikte je?
Ik heb een HELEBOEL schooltassen gehad, haha. In de eerste klas begon ik met een supersized paarse Eastpak, maar algauw vond ik die niet 'stoer' genoeg en kocht ik een Le Coq Sportif schoudertas. Deze hield het niet lang vol door al mijn zware boeken en ging na een paar weken kapot. Toen ging ik over tot een zwarte shopper van Espirit, wat totaal niet slim was, want ik kreeg erg last van mijn schouder. Dus kocht ik een tas van de Hema: een grijze met kleurrijke stippen (Fashion crime!! Kan het erger?). Het zal je niets verbazen: de Hema tas ging ook kapot. Ik begon me er langzamerhand een beetje aan te irriteren en besloot daarom te investeren in een wat duurdere tas van Invito. Een praktische tas die ik als schouder- en heuptas kon gebruiken. Na twee jaar vond ik het wel tijd voor een nieuwe tas. Een stevige shopper van H&M.


De tas die ik momenteel voor school gebruik: leren shopper van H&M


Welke beautyproducten zaten altijd in jouw schooltas?
Lipgloss! In de onderbouw van de middelbare school had ik een enorme obsessie voor lipproducten. Ik had minstens 5 lipglossjes of lipbalsems in mijn schooltas zitten, haha. In de bovenbouw verzwakte mijn obsessie en kreeg ik meer interesse in beauty an sich. Ik begon meer beauty-spulletjes te kopen, meer over beauty te lezen en uiteindelijk begon ik ook deze beautyblog. Vanaf dat moment had ik standaard een klein beauty-tasje in mijn schooltas zitten met handcrème (een must, vooral in de winter!), desinfecteergel (altijd fijn voor na het gymen of practica), deodorant (heel belangrijk), een mini parfumflesje en een spiegeltje. Verder had ik in mijn etui altijd een lipbalsem of lipgloss.


Wat voor agenda had je vroeger?
De eerste drie jaar kocht ik standaard een Forever Friends agenda (je weet wel, die met die schattige beertjes), maar de laatste paar jaren ging ik over tot de agenda's van Hema.


Mijn agenda voor het komende jaar


Rooster van mijn allereerste Uni-week staat er al in!


Agenda (Hema), die ik heb gebruikt in het examenjaar


Wat is jouw grootste schoolblooper?
Ik was vijftien en moest een presentatie geven voor de klas. Voor het vak Nederlands over een boek of iets dergelijks. Terwijl ik voor de klas honderduit sprak over een boek zat ik - door de zenuwen - de hele tijd aan mijn wimpers te friemelen, totdat mijn contactlens uit mijn oog viel. Het was de eerste keer dat ik lenzen droeg, dus ik voelde me al awkward. Alles werd wazig en ik kon mijn lens maar niet vinden. Ik werd rood van schaamte en stormde de klas - half wankelend - uit naar de meisjes wc. Gelukkig rende mijn vriendin, die de lens had gevonden, me achterna. Toen ik haar geschrokken en met de lens in haar handen zag, gierden we het uit van het lachen - hahaha.


Wat deed je als de les saai was?
Kletsen, (stiekem) op mijn telefoon zitten, vragen of ik naar de wc mocht om vervolgens een groot rondje door de school te lopen (haha), spelletjes spelen met klasgenoten op papier, tekenen in mijn schrift etc. Hoe dan ook, we verzonnen altijd wel iets om de tijd de doden.


Wat ben je geworden nadat je school hebt afgemaakt?
Beautyblogger, haha!! Nee, hoor alle gekkigheid op een stokje. Ik ga over twee weekjes beginnen met mijn studie geneeskunde en ik hoop over zes jaartjes (jep, nog ver weg) dokter te zijn. :) In de tussentijd blijf ik lekker veel bloggen en schrijven.


Liefs,
S.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten