FOOD | APPELTAART


Nothing tastes better than a homemade apple pie... mijn levensmotto. Het is alweer een tijdje geleden dat er een 'Food' artikel op MF is verschenen, dus ben ik maar snel aan het bakken geslagen. Dit keer voor jullie een oud-Hollands appeltaart recept. Hmmmm...


Appeltaart is voor mij hét dessert dat in de herfst wel minstens een keer of twee gemaakt moet worden. Ik bedoel, alleen al de geur van appeltaart doet bij mij de herfstkriebels opborrelen. Het gevoel van lekker knus onder de deken en een heerlijk stuk appeltaart (met een mega toef slagroom) op de schoot. Ja, genieten!





Ik heb het recept van mijn moeder gekregen. De taart is zeker voor 8 personen geschikt.

Deeg:
- 300 gram boter
- 100 gram suiker
- Snufje zout
- 200 gram boter (buiten laten staan)
- 1 ei

Vulling:
- 8 appels naar keuze
- 100 gram suiker
- 2 eetlepels kanaal
- Een handje rozijnen

Garnering/extra:
- Muntblaadjes
- Toefje slagroom
- Abrikozenjam (bestrijk het geruite deeg op de appeltaart met de jam, zodat de taart mooi glimt)

Springvorm:
- 28 cm.

Oven:
- 160-180 graden





Het resultaat zien jullie hierboven (oeps, springvorm vergeten weg te halen, haha). Een perfecte combinatie van kruimelig deeg en zoetzure vulling! Jammie...ik vond 'm heel lekker en zeker voor herhaling vatbaar :)



Liefs,
S.

1 opmerking:

  1. Appeltaart is inderdaad ultiem lekker in de herfst! Met warme chocolademelk erbij!

    BeantwoordenVerwijderen