REVIEW | ESSENCE 4 IN 1 CLEANSING CREAM


Vandaag heb ik weer een review voor jullie: Essence 4 in 1 Cleansing Cream in granaatappel en bamboe. Dit product belooft de huid heel diep te kunnen reinigen en poriën te vervagen met een matte finishing. Een goede gezichtsreiniger is wat mij betreft altijd welkom! Ik ben benieuwd!




De verpakking is erg kleurrijk en pretty pink. Misschien iets té girly?




De gezichtsreiniger is een 4 in 1 cleansing cream. Dit houdt in dat dezelfde crème voor vier verschillende effecten kan zorgen, namelijk:

De huid wordt...

  • diep gereinigd (voor alle huidtypen)
  • poriën vervagen (ideaal bij een vettige huid)
  • gehydrateerd (ideaal bij een gevoelige/droge huid)
  • gematteerd (ideaal bij een vettige huid)




Essence is een Duits merk en dat verklaard dan ook waarom alles in het Duits (en deels in het Engels) op de verpakking staat vermeld. Gelukkig plakken de drogisterijen altijd stickers met een Nederlandse vertaling op de producten, zoals op dit product.

De actieve ingrediënten granaatappel en bamboe zouden de huid reinigen en langdurig matteren. Verder raadt Essence aan om de gezichtsreiniger minstens eenmaal per dag 2-3 keer per week 3 minuten op een nat gezicht aan te brengen.


Minuscuul kleine scrubsteentjes










Hierboven zien jullie een swatch en ik zal maar direct eerlijk zijn: ik schrok. Ik dacht serieus dat er
kots uit de tube kwam! Echt vreselijk. De kleur, substantie en geur vind ik gewoon drie keer niks. Maar goed, ik bleef positief en hield nog hoop voor een eventueel goede reiniging van het gezicht. Tevergeefs, want ook dat was een dikke, vette faal. Ik had het idee dat ik eerder een crème op mijn gezicht aan het smeren was dan een daadwerkelijke scrub. Bovendien voelde m'n gezicht totaal niet gereinigd of fris aan, maar juist vettig. Nee, dit vind ik echt geen goed product. Balen, hoor!


De Essence 4 in 1 Cleansing Cream is voor ongeveer 4-7 euro te koop bij de drogisterijen.


Liefs,
S.

1 opmerking:

  1. Fijne review! Ik twijfelde namelijk of ik dit moest kopen, nou niet dus!

    BeantwoordenVerwijderen