AMBER | STASH: HAARTANGEN


Door Amber - Ik ben gek op het stylen van mijn haar op verschillende manieren. Ik maak graag krullen of een mooie slag, maar soms maak ik mijn haar ook steil. In de loop van de jaren heb ik verschillende tangen aangeschaft die ik nu stuk voor stuk ga laten zien.

Dit zijn de tangen bij elkaar (zie afbeelding hierboven)! Alle tangen zijn van BaByliss, mijn favoriete merk!





Ik begin met de iCurl van BaByliss. Dit is een krul- en steiltang in één. Erg handig als je op zoekt bent naar beide. De tang heeft zowel ronde als platte platen, waardoor je gemakkelijk je haar kunt krullen én steilen. Als je een krul hebt gemaakt die niet zo goed gelukt is, kun je eenvoudig de pluk weer steil maken en vervolgens opnieuw krullen.





De tang heeft een aan- en uitknop.  Nadat je de tang in het stopcontact hebt gedaan, druk je op het bovenste knopje waar ‘l’ staat. Er gaat een rode lampje knipperen en zodra de tang op temperatuur is, blijft het lampje aan. Daarnaast heeft de tang drie standen, waarbij de maximale stand zo’n 230⁰C is. Een groot voordeel is dat de tang binnen een mum van tijd is opgewarmd, waardoor je snel aan de slag kunt!

De prijs van de tang ligt rond de €69,99.





Dan nu de BaByliss Krultang Pro 180 25 mm. Dit is mijn favoriete tang. Je kunt zowel mooie slag als strakke krullen met de tang krijgen. De tang is voorzien van een Sublim Touch coating als extra bescherming.





Ook deze tang is voorzien van een aan- en uitknop. De werking is vrijwel hetzelfde; het rode lampje gaat knipperen tijdens het opwarmen en als deze volledige is opgewarmd, blijft het branden. Je kunt de tang instellen op tien verschillende temperaturen met een maximum van 180⁰C. Het opwarmen van de tang duurt wat een stukje langer dan bij de vorige tang, maar de tijd is afhankelijk van de ingestelde temperatuur.

De prijs van de tang ligt rond de €29,99.





Dit is de BaByliss Krultang Easy Curl.. Deze tang werkt anders dan de reguliere krultangen. Het is de bedoeling dat je een niet al te grote pluk haar neemt en deze om de tang heen wikkelt. Je krijgt vrij strakke krullen, dus daar moet je wel van houden. Om een natuurlijker resultaat te krijgen is het aan te raden om na het krullen nog even met je handen of een borstel door te krullen heen te gaan. Een voordeel is dat tot drie dagen na het krullen je nog een mooie slag in je haar hebt zitten.





De werking van deze tang is vrijwel identiek aan de vorige tang. Het enige verschil is, dat deze tang tot 200⁰C is in te stellen. De diameter van de tang loopt van 25 mm af tot 13 mm.
De prijs van de tang ligt rond de €36,95.




Tot slot behandel ik geen tang, maar een borstel. Dit is de BaByliss Warme Luchtborstel. Deze borstel is handig om volume in je haar te krijgen. Dit werkt het beste op handdoekdroog haar. Ook kan je wat slag met de borstel in je haar krijgen. Voordelig is het meedraaiend snoer.






De tang komt met nog een hulpstuk. Je kunt deze eenvoudig verwisselen.




De tang is in te stellen op twee verschillende temperaturen/snelheden.

De prijs van de tang ligt rond de €24,95.



Dit was mijn stash! De tangen hebben zowel overeenkomsten als verschillen. De verschillen zie je vooral terug in het resultaat, de temperatuursinstellingen en de werking. Elke tang bewerkstelligt weer een ander effect. Strakke krullen, losse krullen, slag of steil haar, het is allemaal mogelijk met deze tangen. Kijk waar je het meest van houdt en baseer daar je aankoop op. Ik hoop dat ik jullie heb geholpen als je overweegt een krultang aan te schaffen of misschien heb je inspiratie opgedaan. Mocht je nog vragen hebben, laat het dan vooral weten.


Amber

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen