HERFST

bron

Hoi lieve lezers! Hoe gaat het ermee? De zomer alweer ver achter jullie gelaten en weer volop begonnen met school/werk? De warme truien, pantoffels en dekentjes al uit de kast getrokken? Denken jullie nog regelmatig terug aan die ene zonvakantie van afgelopen zomer? Of zijn
jullie reeds begonnen met het snoepen van pepernoten en chocoladeletters, gewoon omdat het al kan en de herfst eigenlijk nog niet zo slecht is? Heeft de paraplu al een vast plekje gekregen in jullie tas en zijn de regenlaarzen al van zolder gehaald? Merken jullie ook hoe het 's ochtends langer en 's avonds eerder donker is? Grijpen jullie 's avonds ook sneller naar een dekentje en drinken jullie vaker koffie of thee? Genieten jullie ook zo van de tikkende regen 's avonds tijdens het slapengaan?


Oktober... de tiende maand van het jaar. 2015 doet alweer bijna zijn intrede. Mentaal ben ik echter ergens in april 2014 blijven steken. De tijd sjeest voorbij en ik kan het maar niet bijhouden. Is het echt alweer zes weken geleden dat ik voor het eerst naar de uni ging? Nee toch zeker? Het voelt namelijk alsof de zomer nog maar net is afgelopen, maar toch moet ik eraan geloven: de wollen dekens zijn weer tevoorschijn gekomen en de kaarsen branden fel. De herfst is officieel begonnen en de winter kijkt al zelfs stiekem om het hoekje. 


Ik geniet ervan. Huh, wie, wat, waar? Zei IK dat? Jep. Ik geniet van de overgang van zomer naar herfst naar winter. Ik geniet van de goudkleurige blaadjes en glimmende kastanjes die de straten prachtig kleuren. Ik geniet van de donkere dagen en het vaster slapen. Ik geniet van de wollen sjaalen en laag-op-laag-kledij. Ik geniet van de dampende koppen hete thee. Kortom, ik geniet. 


Siham 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen