REVIEW + EYELOOK | MAKEUP ACADEMY UNDRESS ME TOO


Tijdloos, draagbaar en hip. Ik heb het over nude-kleurige oogschaduwen. Sinds mijn allereerste neutral oogschaduw palet, kán ik niet meer zonder. En er is ook zó ontzettend veel keus! Van Essence tot en met Dior, er is geen make-up merk dat niet minstens één of twee nude-kleurige make-
up producten verkoopt. Ik ben in ieder geval in love met deze trend en ik hoop dat 'ie zich nog een tijdje voortzet!



Undress Me Too van Makeup Academy. Betaalbaar en nude. Do I need to say more? Rijswijk verkoopt geen MUA producten, dus besloot ik een kijkje te nemen in Amsterdam. En ja hoor, daar trof ik een gigantisch schap vol met leuke MUA producten. Ik wist me gelukkig nog net in te houden, want het liefst had ik alles gekocht. Nee, ik was gericht op zoek naar Undress Me Too en trof die dag het allerlaatste (!) palet, ergens achterin verscholen in het hoekje op de onderste plank. Wow. Lucky me!


Het liefst had ik eenmaal thuis het palet onmiddellijk willen openen en swatchen, maar ik wilde natuurlijk eerst een aantal foto's schieten voor de blog. Alleen... ik had mijn camera uitgeleend. Bummer. Toch wachtte ik geduldig af en heb ik het palet wel minstens drie volle weken in mijn kast ONGEOPEND laten staan! Like... say what? Over discipline gesproken, haha. Ik sta nog steeds versteld van mezelf dat ik het zo lang heb kunnen volhouden!


Oké, genoeg gekletst! Tijd om te reviewen.




MUA is hét budgetmerk van Engeland en werd een aantal maanden terug voor het eerst gelanceerd in Nederland en België. Het merk staat vooral bekend om zijn 12 kleurige oogschaduw paletten, die me een beetje doen denken aan de paletten van Sleek, maar ook zeker qua kleuren aan de paletten van Urban Decay. Zo zou het Undress Me Too palet een dupe van Urban Decay Naked 2 zijn.





"Wow! Try MUA Pro's seductive 12 shade palette, creating endless looks mixing soft neutrals and cool greys with stunning gold metallics"

Het palet is een mix van koele versus warme en matte versus metallic oogschaduw kleuren. Het palet is daardoor zowel casual als tijdens een speciale gelegenheid te dragen. Tof!





De bestanddelen. De oogschaduwen bevatten parabenen. Ik kan er zelf wel tegen, maar voor de gevoelige ogen is het wel van belang om hier rekening mee te houden.




Het palet heeft een simpel design. Een klein, wit plastic doosje. De meeste paletten die ik in bezit heb, hebben een donkere verpakking, dus dit is dan wel even een leuke afwisseling.




Jeej, na drie weken eindelijk het palet openen!

 





12 prachtige, nude-kleurige oogschaduwen komen me tegemoet!





Van links naar rechts: Naked, Devotion, Shy, Flery, Lavish, Dreamy, Tranquil, Exposed, Reveal, Wink, Obsessed en Corrupt.





Devotion, Flery en Wink zijn volledig shimmery/metallic. Tranquil, Exposed, Reveal en Obsessed zijn licht shimmery en de overige kleuren zijn volledig mat.


Hieronder volgen de swatches van de oogschaduwen. Elke swatch is gemaakt door één keer over de oogschaduw heen te vegen en de foto is zonder flitser gemaakt.




Boven: Naked, Devotion, Shy 

Onder: Tranquil, Exposed, Reveal




Van boven naar beneden: Naked, Devotion, Shy 


Naked en Shy geven duidelijk het minst pigment af, maar eigenlijk vind ik dat nog geeneens zo erg. Door de lichte shimmers, twinkelen deze kleuren hier en daar heel subtiel en zijn daardoor wat mij betreft geschikt voor op de arcadeboog en in de binnenste ooghoek. 


Devotion is GORGEOUS! Wat een prachtige kleur! Goud met een heleboel glitters, perfect voor de feestdagen wat mij betreft!



Van boven naar beneden: Tranquil, Exposed, Reveal


Ook deze kleuren bevatten lichte shimmers. Goud, zilver en platina. Love it! Wederom super chique kleuren, die perfect zijn voor de feestdagen. 




Boven: Flery, Lavish, Dreamy,

Beneden: Wink, Obsessed en Corrupt




Van boven naar beneden: Flery, Lavish, Dreamy,


Ook Flery en Dreamy hebben mijn hart gestolen. Shimmery! De kleuren zitten tussen goud en koper in en zou ik op het bewegend ooglid dragen. 

Lavish is een matte taupe-kleur. Te gebruiken in de arcadeboog voor een flawless smokey-eye!



Van boven naar beneden: Wink, Obsessed en Corrupt


Wauw! Wat een pigmentatie! Donkere kleuren hebben over het algemeen altijd wel een betere pigmentatie dan lichtere, maar toch.. super mooi! Wink is net als Devotion, Dreamy en Flery  een mooie, goud/koper-kleurige, shimmery oogschaduw. Seriously, deze vier kleuren zijn mijn favoriet en voegen zeker wat toe aan mijn make-up stash!

Obsessed is licht shimmery en Corrupt is volledig mat. Deze kleuren zou ik mixen en blenden in de crease.




Nog even alle swatches op een rij. Devotion, Flery, Dreamy en Wink zijn wat mij betreft de winnaars! Shimmers, shimmers en nog eens shimmers!




Ook bevat het palet een kwast met aan beide kanten een spons-applicator. De kwast is opzich prima, maar zelf gebruik ik liever mijn eigen kwasten.


Ik ben direct aan de slag gegaan met het palet en heb een ooglook in elkaar gezet, die ik zo met de feestdagen zou dragen. Hieronder zien jullie de foto's van de eyelook.




Ahh... die glitters! Zo mooi!




Ik draag hier Naked en Shy gemixt op mijn arcadeboog en in mijn binnenste ooghoek, Obsessed en Corrupt gemixt en geblend in mijn crease en Lavish over het bewegend ooglid met een mix van Devotion en Flery gedept eroverheen. Lavish, Shy en Naked heb ik ook onder mijn ogen lichtelijk geblend. Overige producten:


- Sephora oogpotloog in 01Black op de onderste waterlijn 
- Max Factor Clump Defy mascara (eerste laag voor het separeren van de wimpers)
- L'Oreal Paris Miss Manga mascara (tweede laag voor volume)
- Gosh Liquid Eyeliner in Black op de bovenste wimperrand


Ook maakte ik een klein hartje met de vloeibare eyeliner van Gosh vlak onder mijn oog. Dit is een trend die ik de afgelopen tijd steeds vaker zie en ook super leuk vind! Voor de feestdagen of een andere speciale gelegenheid geeft dit zeker een extra touch aan je look.


Undress Me Too van MUA is een uniek palet bestaande uit een groep koele, warme, shimmery én matte kleuren. De oogschaduwen hebben een prima pigmentatie en korrelen geheel niet. Ook blenden de kleuren goed uit op de huid. Het palet is geschikt voor de casual ooglook, maar ook zeker voor de feestdagen door de prachtige, subtiele glitters.


Undress Me Too van MUA is voor 5.99 euro te koop o.a. bij het Kruidvat.


Liefs,
Siham

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen