UPDATE #18: TIKKEN EN DENKEN

Ik hoor het je al zeggen... een blogpost van Moda Fortuna? Grapje, zeker? Nope, ik leef nog. Ik heb de afgelopen weken helemaal niets van me laten horen. Ik was druk bezig met van alles en nog wat, voornamelijk met schooldingen, vriendendingen en familiedingen. Heel saai, heel cliché. Toch bleef
ik schrijven in deze vergeet-het-bloggen-dagen. Onschuldige krabbeltjes in een klein notitieboekje, dat ik ergens verborgen tussen allerlei papieren en boeken in mijn boekenkast trof. Het werd me duidelijk dat ik niet zonder het schrijven verder kon. Schrijven is de afgelopen jaren een onderdeel van mij geworden. Mijn uitlaatklep. Alleen was ik er nog niet klaar voor om voor Moda Fortuna te schrijven. Die blogposts moeten plezierig, luchtig, makkelijk verteerbaar zijn. Persoonlijke schrijfsels, maar toch openbaar voor de hele wereld. De schrijfels in mijn notitieboekje zijn echter anders. Die zijn puur, maken mij kwetsbaar en komen rechtstreeks uit mijn hart. Noem het een dagboek met een twist.


Het is vrijdagavond, bijna middennacht en ik kan het niet laten om mijn laptop op de schoot te nemen om vervolgens mijn vingers ritmisch op het toetsenbord te laten tikken. Tik, tik, tik, spatie, delete, tik, spatie, delete, tik, tik, tik, spatie, delete... Zulke momenten zijn zeldzaam, momenten dat het schrijven vanzelf gaat. Geen tel langer wilde ik daarom wachten. Ik moet van me laten horen, even vertellen hoe het met mij gaat en vragen hoe het met jullie gaat. Dus bij deze: hoe is het leven? 
Met mij gaat het goed. De dagen razen voorbij en ik kan het eerlijk gezegd niet meer zo goed bijhouden. Gisteren stond ik met een sterretje en oliebol naar het vuurwerk te kijken, vandaag maakte ik een tentamen en rondde ik daarmee mijn derde blok af. Over twee weken is het alweer februari, maar mijn hoofd zit nog ergens stuck in 2013 of misschien zelfs een aantal jaartjes meer terug. 


Ik heb geen recap van 2014 gemaakt of voornemens opgesteld, daar geloof ik namelijk niet in. Je kunt naar mijn mening op elk moment in het leven besluiten om iets voor te nemen en te doen. 2014 was een mooi jaar en 'tuurlijk zal 2015 ook een mooi jaar worden en 2016 en 2017 en... Je maakt er zelf namelijk een mooi jaar van of niet. En natuurlijk hebben andere mensen hier ook een invloed op. 


Dus droom, vecht, geef niet op, zet door, geniet en leef. Schreeuw als het even niet mee zit, maar zing als geluk en blijdschap niet op kunnen gaan. Laat je koesteren en koester anderen. Heb lief en geef om. Zet stappen vooruit en bekommer je niet om de fouten in het verleden. Gun jezelf en gun anderen. Leef en laat leven. Wacht niet langer, want vandaag begint morgen...


xx

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen