UPDATE #21: I NEED SUNLIGHT

Het voelt als zondag. Ja, als een luie zondagmiddag ergens in mei of juni. De stralen van de nog fel schijnende zon laten een gouden gloed in mijn slaapkamer achter, terwijl ik nog ergens in de verte een vogel zacht hoor fluiten. Het raam staat open en een klein - bijna zomers - warm briesje komt binnen. Het is heerlijk stil in huis. Iedereen is weg; bezoek, voetbaltraining en werk. Even sluit ik mijn ogen en plof ik neer op mijn bed. Zucht. Ik probeer altijd extra meer te genieten van zulke simpele momenten in het leven. Even tot mezelf. Als je 24/7 een druk leven leid, waardeer je dat denk ik nét een klein beetje meer. Met mijn gedachtes verlangend naar de zomer, val ik in slaap.


Het is echter geen zondag, maar gewoon - weliswaar een vrije - maandag. Maandagavond 6 april om precies te zijn, met andere woorden: het is nog lang geen zomer! Afgelopen winter was één donkere, grauwe periode. Ik. Zag. Geen. Zonlicht. Waar ik vorig jaar elke dag minstens een uur naar school fietste in de heerlijke buitenlucht en kon genieten van gigantische ramen in élk klaslokaal, reis ik dit jaar alleen nog maar in de dichtbevolkte trein en luister ik uren achter elkaar naar diverse colleges in raamloze zalen. Het leven van een student is niet makkelijk, weet je. Los van het zonlicht-probleem, tel je als student elke cent twintig keer na, heb je te kampen met een chronisch slaapprobleem (laat naar bed, vroeg op) en lijdt je aan een lichte koffieverslaving. Dit zijn serieuze problemen, hoor. Soort van.


Nog een probleem waar ik de laatste tijd steeds meer last van begin te krijgen: studeren! Ik lijk er wel allergisch voor te zijn, want elke keer als ik een boek open sla krijg ik spontaan hoofdpijn, begint alles te kriebelen en te jeuken en verstijven mijn handen en voeten. Mijn hemel, ik loop de hele tijd vast en raak al bij het zien van mijn dikke studieboeken in de stress. Ik merk gewoon dat ik toe ben aan vakantie. Een weekje Marokko of twee zou ik niet erg vinden. Weet je, ik denk dat ik op dit moment zó wanhopig ben dat ik zelfs een weekendje naar België accepteer (no offense België!). Als ik maar even een break kan nemen van mijn leventje. Ik hou van mijn studie, mijn bijbaantje, het afspreken met vriendinnen etc. maar soms wil je gewoon even weg. Even een change of environment. Ik had mezelf beloofd om een ticket te boeken naar daar-waar-de-zon-hard-schijnt-en-de-zee-azuurblauw-is als ik het tentamen Basis tot Homeostase had gehaald. Ga ik dat waarmaken? Who knows! 


Until next time!
S.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten