UPDATE #24: HERSENEN

Lieve lezers, een korte update. En laat ik maar direct met de deur in huis vallen: ik zit erdoorheen. Nog even en mijn hoofd knalt van mijn lijf af. Ik sta stijf van de stress. Mijn kamer is veranderd in een chaotische bibliotheek met aantekeningen, schriften en boeken verspreid over de grond. Ik zie hersenen, denk hersenen, huil hersenen, schreeuw H E R S E N E N. Van alles wat ik het afgelopen jaar heb meegemaakt tijdens mijn studie geneeskunde, spant dit toch wel de kroon. Nee, echt. Neurologie is een bitch! Een enorme, grote, reusachtige bitch die mijn droom tot arts bijna kapot had gemaakt. Na maar liefst twee dagen het vak te zijn begonnen, had ik al een break down, jankbui en een 'fuck this shit' moment achter de rug.


Maar ik geef niet op. NEE, echt niet dat IK opgeef. Na alle shit die ik heb gezien en beleefd laat ik mijn droom niet door een stel hersenen en zenuwen afpakken. Hell no. Ik heb mijn omgeving al gewaarschuwd dat ik de komende paar weken waarschijnlijk niet heel gezellig zal zijn. En waarschijnlijk zal ik lijden aan een enorm slaaptekort, maar dat neem ik dan maar even voor lief. Hoe dan ook, dat tentamen moet en zal gehaald worden!


Ik wil dit ZO graag, maar het kost ook ZO veel. Ik wil ├╝berhaupt zoveel en ben ongelooflijk streng voor mezelf... geen enkel hersenzenuwtje mag ik vergeten, alleen cijfers van een 8 of hoger worden getolereerd, alle vragen van de professor moeten snel en correct beantwoord worden en oh het liefst haal ik het doktersdiploma binnen nu en twee maanden. En dat is natuurlijk gekkenwerk en al helemaal niet gezond. Ik ben een mens. Ik leer, elke dag. Ik maak fouten, elke dag. Ik doe mijn best, streef hoog, verlang veel, maar het is ook zeker goed om zo nu en dan even een momentje van bezinning te nemen. Dit is zo'n moment. Schrijven op deze blog. Gelezen en gehoord worden. Ik heb misschien niet een hele fanbasis als de meeste bloggers, maar dat selecte groepje van 30 is al meer dan genoeg om mijn ei kwijt te kunnen. ;)


En weet je wat ik nu wil? Een grote dosis weekend en zon, graag! ... en laat het nou net vrijdagavond zijn! :))


xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten