UPDATE #26: ZOMER









































Zomer. Hoe de zon fel schijnt, het gras groener kleurt. Hoe de vogels fluiten, de eendjes in de grachten zwemmen. Hoe terrasjes propvol zitten met zongebruinde, vrolijke zomergangers. Hoe ik lig in het gras. Zucht. Ik sluit m'n ogen en voel hoe het gras kriebelt langs mijn enkels. Een warm briesje strijkt langs mijn gezicht. Ik denk nog even heel kort terug aan de afgelopen weken, maanden, het eerste jaar geneeskunde. Wat is er veel gebeurd, wat heb ik veel beleefd. En gelukkig kan ik er - ondanks alle stress - met een grote glimlach op terugkijken. 

Wat zal ik zeggen... Ik ben blij dat alles het afgelopen jaar goed is gegaan. Dat ik het jaar heb overleefd. Dat ik mezelf heb overtroffen, aangezien ik nooit had verwacht het zo ver te kunnen schoppen. Dat ik leuke, nieuwe mensen heb ontmoet tijdens dit eerste jaar van een geweldige studie. Dat ik keihard heb kunnen lachen tijdens colleges, keihard heb kunnen janken tijdens tentamens en keihard heb ik kunnen genieten ná tentamens. Dat ik op dit moment het gevoel heb de wereld aan te kunnen, deels door de zomer die een mens in het kwadraat gelukkiger maakt, deels omdat ik het geduchte tentamen neurologie heb overleefd. Dus ik denk dat je dan wel kunt begrijpen dat de neiging om spontaan te fluiten, zingen en dansen op dit moment onwijs groot is. 

Of ik plannen heb deze zomer? Totaal niet. Ik ga leven met de dag. Lekker spontaan doen. En ik zie wel wat ik doe. Ik gun mezelf om de komende paar weken aan niets anders te denken dan aan mezelf. Ja, dat mag ook een keer. Tuurlijk staan de cliché dingen wel in mijn agenda: zonnen, schrijven, afspreken met vriendinnen, een bezoekje aan het strand... maar voor nu wil ik even lekker niets. Gewoon niets. En als ik officieel mijn punten door heb gekregen en daarmee dus mij propedeuse  heb gehaald, trakteer ik mezelf op iets wat ik al veel te lang niet heb gebruik: een camera! Zoals jullie gemerkt hebben, is het alweer te lang geleden dat er überhaupt een plaatje op deze blog is verschenen, dus het wordt hoogtijd voor een nieuwe camera! 

Geniet van dit weer. Geniet van de zomer. Geniet van de vakantie. Geniet van de mensen om je heen.

Liefs,
xxx


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen