UPDATE #30: DE ALLERLAATSTE VAKANTIEDAG

Dit is het dan! De allerlaatste vakantiedag. Twee maanden luieren is voorbij en het is tijd voor het tweede jaar van geneeskunde. Ik heb er zin in, maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik de vakantie niet ga missen. Ondanks dat ik echt een aanpakker ben en graag dingen doe in het leven in plaats van passief voor me uit staren, hou ik op z'n tijd ook wel van een beetje luieren en niets doen. Het was een aparte vakantie, anders dan anders. Ik ben niet naar het buitenland geweest en ook heb ik niet hele spannende dingen gedaan. Sterker nog, nu ik zo nadenk heb ik in het allerbreedste zin des woord n i e t s gedaan en daar ben ik ontzettend blij mee. Ik heb echt het gevoel dat ik echt goed hebben kunnen uitrusten en ik kan er weer tegenaan... denk ik. Haha. 

Ik ben benieuwd naar wat het nieuwe schooljaar me gaat brengen. De nieuwe vakken, meer leren over het menselijk lichaam, met de stethoscoop voor het allereerste keertje rommelen, de pratica, de obducties (hoe gruwelijk dat ook mag klinken) en ga zo maar door. Ik ben bovendien ook toegelaten tot een supervette vereniging dus ben ook onwijs benieuwd naar wat dat me allemaal gaat brengen. 
Ik hoop dat dit schooljaar even interessant, indrukwekkend en fantastisch gaat worden als vorig jaar. Dat ik meer mag leren over de geneeskunde, dat ik meer nieuwe en leuke mensen mag ontmoeten, nieuwe ervaringen mag op doen en beleven. Daar hopen we op!

Ik heb altijd het idee gehad dat de tijd een beetje stilstaat in de zomer. Dat iedereen een tandje lager opereert en dat alles even... ja gewoon wat langzamer gaat ofzo? Daarom begin ik ook elke zomer heel dwaas en verbaasd aan de zomervakantie. In feiten weet ik eigenlijk gewoon niet 'hoe ik vakantie moet vieren'. Ik ren, spring en race altijd in mijn leven vooruit en dan is het ineens pats-boem zomer en hoef je even helemaal niets. Dat is zo gek. Althans, voor mij. Dus iets in me verlangt altijd naar een bepaald ritme. Werken volgens een perfect doordachte planning met een doel voor ogen. Dat gezegd hebbende, wat ben ik blij dat ik de kans heb gekregen om te studeren en bovendien hetgeen te studeren waar mijn hart ligt. Niet iedereen kan dat zeggen, dus ik mag zeker van geluk spreken. 

Ik heb niet veel geschreven deze zomer. Daarentegen slingerden er wel duizenden topics, woorden en teksten in mijn hoofd wachtend om geschreven en gepubliceerd te worden op deze blog. Ik denk dat de main issue was dat ik even helemaal geen laptop of computer wilde zien en dat mijn hersenen gewoonweg op uit stonden. Elke keer als ik een blogpost begon, lukte het even niet en sloeg ik m'n laptop dicht. Maar nu ik weer begin met school, merk ik dat ik weer ready ben voor een aantal leuke blogposts. Ik hoop dat het selecte groepje lezers desalniettemin de verhalen over mijn leven blijven volgen! :) 

Succes met school! Succes met je studie! Succes met je stage! Succes met werken! In het begin is het altijd even bitter en zuur en verlangen we allen zuchtend naar de zomer, maar hé voor je het weet zit je weer helemaal in het ritme en weet je niet beter! ;-)

Tot zover,
xx


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen